Två som träter
Jag menar absolut inget illa nu, men i dina inlägg så är du ganska motsägelsefull vilket får mig att undra om du kanske inte har lite dålig självinsikt och inte ser det andra ser hos ditt barn? Jag är själv styvförälder och har genom året insett att föräldrarna till barnen verkligen bara ser det de vill se och inte hur barnet faktiskt ÄR....
Du säger att barnet är lätt, snäll,omtänksam, känslig men i första inlägget låter det som att barnet "gör fel" väldigt mycket, vilket låter konstigt. Konflikträdda och vänliga barn brukar annars göra sitt allra bästa för att inte göra något som kan uppfattas som fel, så konflikterna med styvfadern BORDE ju inte vara så många.?!
Sen vet jag själv hur det är att leva med en förälder som inte tar uppfostran på allvar. Det ÄR frustrerande och jag kan garantera att om du tar ett större föräldraansvar kommer din partner känna att det räcker och att han inte behöver.
Barn kan inte lära sig att saker är fel om de inte blir lärda, det är bara oschysst mot ditt barn om du låter denne gå genom livet och tro att han gör rätt.