• Anonym (brb)

Tror jag kanske har lurat socialtjänsten

Ni kommer tycka jag är helt dum i huvudet.

Jag tror att jag har lyckats att lura socialtjänsten att tro att det är jag som mår dåligt och att min sambo inte alls misshandlar mig. Jag kna knappt förstå att det är sant men det verkar så enlgit deras utredning av vårat barn. Vårt barn far inte illa alls, jag förstår ju att hen kommer göra det ju äldre hen blir men då är jag lång borta härifrån.

Enligt min journal har jag vårdats för misshandel, vissa gånger gro misshandel och andra gånger ringa. Kan det vara så att dom endast skriver så i utredningen, alltså att dom är osäkra, för at dom vet att  min sambo ska läsa? Han har även blivit dömd för att ha misshandlat samt sexuellt ofredat mig.

Någon med insyn eller erfarenhet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-08 20:26
    Ett helt stycke försvann visst!

Kan det vara så att socialtjänsten faktiskt tror på vad jag säger eller har dom varit med tillräckligt många gånger för att förstå att det är min sambo som tvingar mig att säga saker?

Just nu kan jag inte lämna min sambo men kommer göra det så fort situationen lugnat ner sig. Jag börjar dock känna att mina lögner om hur bra min sambo är kanske kan vara till min last i framtiden om han hotar mig..?

• Svar på tråden Tror jag kanske har lurat socialtjänsten
  • Anonym (va?)

Förstår inte vad du skriver faktiskt.

• Coccolina

Låt oss se om jag har fattat vad du försöker säga:

Du är orolig att Soc tror att du har lurats, att du inte alls har blivit misshandlad för de skriver i deras utredning att du inte blivit misshandlad. Detta trota att dina journaler visar att du blivit det. 

De anser dessutom att ditt barn inte kommer fara illa, men du vet om att det kommer fara illa men befarar att du själv inte kommer vara vid liv när ditt barn är större... 

Din sambo har blivit dömd för misshandel och sexuellofredande men Soc har valt att säga att han inte har gjort dig något illa så du undrar om du omedvetet har "lurat" dem till att tro att det är du som mår dåligt och inte han som gjort fel? 

Det är inte du som gjort fel utan soc... överklaga!! Ta kontakt med en advokat och ÖVERKLAGA!!!

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Meriall

Nej det är inte säkert att de förstår hur det egentligen ligger till om du ljuger. Visst kan de misstänka men kanske inte göra något åt det och det kan absolut ligga dig i fatet senare. Ta kontakt med dem när din sambo inte är med, säg sanningen men säg även att han tvingar dig att ljuga och att du kommer ljuga när han är med.

• Anonym (fly)
    Anonym (brb) skrev 2016-08-08 20:17:47 följande:

Jag tror att jag har lyckats att lura socialtjänsten att tro att det är jag som mår dåligt och att min sambo inte alls misshandlar mig. Jag kna knappt förstå att det är sant men det verkar så enlgit deras utredning av vårat barn. Vårt barn far inte illa alls, jag förstår ju att hen kommer göra det ju äldre hen blir men då är jag lång borta härifrån.

Enligt min journal har jag vårdats för misshandel, vissa gånger gro misshandel och andra gånger ringa. Kan det vara så att dom endast skriver så i utredningen, alltså att dom är osäkra, för at dom vet att  min sambo ska läsa? Han har även blivit dömd för att ha misshandlat samt sexuellt ofredat mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-08 20:26
    Ett helt stycke försvann visst!

Kan det vara så att socialtjänsten faktiskt tror på vad jag säger eller har dom varit med tillräckligt många gånger för att förstå att det är min sambo som tvingar mig att säga saker?

Just nu kan jag inte lämna min sambo men kommer göra det så fort situationen lugnat ner sig. Jag börjar dock känna att mina lögner om hur bra min sambo är kanske kan vara till min last i framtiden om han hotar mig..?

Varför kan du inte lämna?? Varför riskera att han gör dig eller ert barn illa mer?? Ta dig samman och be om hjälp... 

Och ja... att ljuga kan ligga dig i fatet senare... För ditt barns skull så sluta ljuga och ta er därifrån!! Finns ingen ursäkt!!!

• Anonym (fattar ingenting)
    Anonym (brb) skrev 2016-08-08 20:17:47 följande:

Om jag förstår det korrekt så blir du misshandlad av din man. Och det framgår av dina sjukhusjournaler att du vid upprepade tillfällen tidigare blivit utsatt för misshandel.

Finns det några polisutredningar och domar som officiellt fastslagit vem som misshandlat dig?

Socialtjänsten kan misstänka men kan ju inte med säkerhet veta vad som händer hemma hos er om inte ni berättar. Förstår jag det korrekt att ingen av er berättat för sicialtjänsten om misshandeln? Och att du kanske till och med nekat när du frågat?
  • v i r r a

Har du gett socialtjänsten rätt att läsa din journal eller visat utdrag?

Socialtjänsten får inte del av din journal hur som helst och kan inte läsa där vad du varit med om om du inte gett ett medgivande.

• Anonym (brb)
    Anonym (fattar ingenting) skrev 2016-08-08 20:41:28 följande:
    Om jag förstår det korrekt så blir du misshandlad av din man. Och det framgår av dina sjukhusjournaler att du vid upprepade tillfällen tidigare blivit utsatt för misshandel.

Finns det några polisutredningar och domar som officiellt fastslagit vem som misshandlat dig?

Socialtjänsten kan misstänka men kan ju inte med säkerhet veta vad som händer hemma hos er om inte ni berättar. Förstår jag det korrekt att ingen av er berättat för sicialtjänsten om misshandeln? Och att du kanske till och med nekat när du frågat?
    Ja, min sambo har blivit dömd. Jag har nekat för jag är väldigt rädd, jag vet att han kan ha ihäll mig. Har blivit misshandlad mågar gånger  sån kräves att nån syr ihop mig osv(har inte sagt vem som slagit mig då):
  • Anonym (brb)
    Anonym (fly) skrev 2016-08-08 20:35:23 följande:

Varför kan du inte lämna?? Varför riskera att han gör dig eller ert barn illa mer?? Ta dig samman och be om hjälp... 

Och ja... att ljuga kan ligga dig i fatet senare... För ditt barns skull så sluta ljuga och ta er därifrån!! Finns ingen ursäkt!!!

kan ju vara så att han står där med en kniv och skär halsen av mig
  • Anonym (???)

Alltså din text är extremt svår att fatta.

Svar på tråden Tror jag kanske har lurat socialtjänsten