• Hi5

    Nu är det - 10 kg som gäller!!!!

    Jag har gått ner 15 kilo det senaste året, och vill gärna tappa de sista envisa tre... Har en fettprocent på 28 så jag vet att det går.

    Innan jul ska jag vara där! :)


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Hi5

    Jag går på Tabata och Zumba. 2 pass av var per vecka. Plus promenader.

    Dricker shakes till frukost och lunch, äter bars till mellanmål. Dricker tre liter vatten om dagen, och äter ett mål nyttig lagad mat per dag.

    Har funkar bra senaste året, och lär göra susen nu med :)


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Hi5

    Och äter givetvis ingen mat som inte innehåller näringen min kropp vill va i rött proportioner. Dvs inga mackor, bullar, glass, kakor eller godis.

    Undantaget något glad vin eller liknande till helgen :)


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Hi5
    Annika 135 skrev 2016-08-10 09:06:48 följande:

    Några förslag vad man ska äta istället för mjukt bröd?
    Knäckebröd vill jag inte ha Om någon har ett enkelt
    recept på LCHF bröd skriv gärna ner det här i tråden
    Kan inte sluta helt med bröd


    Inga bra förslag, bröd är bukfylla. Det finns bättre alternativ, men inte helt bra.
    Fazers rågkusar mättar och innehåller långsamma kolhydrater.

    Jag kan tipsa om mitt aktivitetsarmband. Har ett Jawbone UP3 där man kan lägga in allt man äter, sin vikt, fettprocent, muskelmassa osv, så är det enkelt att få en överblick på kalorier in- kalorier ut, samt det LIVSVIKTIGA protein- och vattenintaget :)
    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Hi5

    Yes!
    Jag ska scanna mig imorgon bitti. Hoppas på förbättring. 
    Senaste mätningen visade på:

    Vikt: 71 kg  (Ska minska med 3 kg)
    Fettfri kroppsmassa: 48 kg (ska bibehållas eller öka)
    Kroppsfettprocent 28,9 (Ska minska med 2% eller mer)

    Så får vi se!

    Gårdagens totala aktivitet: 11 180 steg, 2704 kcalorier förbrända (enligt UP3, hehe).
    Idag har jag ätit shake till frukost och lunch, och en bar till frukost på jobbet.
    Igår blev det samma + en potion ärtsoppa på kvällen och en extra shake efter träningen.

    Promenad på jobbet både igår och idag, igår även en tummes zumba och tre dagars magövningar eftersom jag missat två dagar (är med i en challenge, #adorethecore på Blogilates).

    Planen är zumba + shake ikväll och spaghetti och köttfärssås till kvällsmat.

    Till helgen ska det rensas ut i barnens rum och möbleras om. Blir lite smygträning där :P


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Hi5
    sommarbruden skrev 2016-08-11 22:09:49 följande:

    Förlåt om jag är lite enkel och klumpig nu.

    Men för mig är det inte svårare än att äta mindre energi än jag förbränner så går jag ner i vikt. Varför krånglar så många till det?


    Troligen för att det är svårt för många :)

    Frestelserna blir för stora, resultaten tar för lång tid, ovanan att äta fel saker och vid fel tillfälle.

    Det viktigaste är att bestämma sig, och att vara ärlig mot sig själv. Att bryta ett mönster och skaffa nya vanor.

    De säger att det tar fyra veckor att ändra på ett beteende, och jag tror på det.

    Att offra fyra veckor för att tjäna så mycket tycker jag att alla kan unna sig.

    Fyra veckor med planerad, genomtänkt mat och motion. Sedan är det en vana. Det är det värt :)
    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Hi5

    Tjohej!

    Dagens scanning visade på 70,1, alltså minus 900g sedan förra fredagen :)

    Jag köpte två par byxor på rea som är en storlek för små. De ska snart passa :)

    Gissar att vågen står på ungefär samma nästa fredag, ganska dumt att jämföra varje vecka, men tre kilo borde jag absolut klara på tre månader iallafall :)


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Hi5
    Mimmla skrev 2016-08-12 15:29:18 följande:

    Jag är på, men vill gärna komma i gång 15/8. Väger 77. Vill gå ner till 67 till Jul.

    Tänker äta näringstät mat och utesluta godis, kakor, snacks och drycker som innehåller kalorier. Promenad en timme per dag.


    Heja!

    Glöm inte minst två liter vatten om dag och ordentligt med protein :)
    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Hi5
    Teresiat skrev 2016-08-12 19:13:21 följande:

    Är vatten bra för viktminskning?

    66,8 stod vågen på idag. Vill ner fyra kilo. Kanske inte mkt, men det är heeeeelt galet vad dessa fyra kilon sitter.. Som berget!


    Vatten är direkt nödvändigt för metabolismen och fettförbränningen.

    Minst två liter rent vatten om dagen. Inga bubblor eller lightdrycker eller annat mög. Vatten.

    Jag har en snygg karaff på jobbet. Dricker tre stycken om dagen, med skivad citron i.

    Det för det lite enklare om det ser fint och fräscht ut :)

    Tränar man så får det bli en liter extra.
    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Hi5

    Sedan jag upptäckte Herbalife är det faktiskt inte så svårt. Jag äter de grejerna på dagarna och så äter jag lagad mat hemma på kvällen. Lätt som en plätt.

    Jag tillåter mig lite lördagsgodis och vin till helgen, men det gäller att inte överdriva :P


    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
Svar på tråden Nu är det - 10 kg som gäller!!!!