Inlägg från: Frontline |Visa alla inlägg
  • Frontline

Höstlovet

Höstlov är ju satans påfund..
    Vi tar inte ledigt utan barnen får gå på fritids och vi jobbar som vanligt...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Aniiee skrev 2016-08-09 22:26:48 följande:
    På hötslovet är man hemma och tar det lungt, myser med ungarna, ser skräckfilm (på barnens nivå, då), läser skräckböcker med bara ljus tända, bakar bullar, gör långkok, testlagar ett nytt julrecept, går på höstmarknad och barnvänliga museum, gör höstkransar till ytterdörren, firar halloween, låter ungarna äta alldeles för mycket godis och däckar dagen efter. Sen börjar skolan igen.....
    Tror du alla bara kan vara hemma då?
  • Frontline
    Aniiee skrev 2016-08-10 02:33:13 följande:
    Hemma som i "inte utomlands".
    Jo men tror du alla bara kan vara hemma som i hemma och vara ledig från jobb?
  • Frontline
    Dixie skrev 2016-08-10 22:18:32 följande:
    men TS frågade ju om "ni som är lediga på höstlovet - vart åker ni" - Aniiee svarade ju på denna frågan - jag är ganska säker på att detta inte var en uppmaning till att alla var tvungna att vara hemma på höstlovet......
    Ja och då var mitt svar att tror TS och alla andra att man kan vara hemma från jobb bara för skolan stänger ner 1 vecka på hösten..

• Frontline
    Dixie skrev 2016-08-11 19:35:32 följande:
    oj, vad du låter bitter bara för att du planerat din semester annorlunda...... 
    Är inte bitter ett dugg och jag har haft 7 veckor semestervilket funkar bra till sommaren men i höst är det ser det svårt ut.
    Agdaa skrev 2016-08-11 21:47:03 följande:
    Ja å när du var ledig i sommar så jobbade jag :(

Jag var ledig även i våras 4 veckor men det är inte det det handlar om..
    Här blir man påtvingad en ledighet på hösten för att barnen ska ha lov en specifik vecka..
Svar på tråden Höstlovet