Fruktansvärd ångest över minneslucka
Detta har aldrig hänt mig förut, men efter en missbedömning av mitt allmänna hälsotillstånd fick jag av misstag (självklart) förra veckan en alkohol-relaterad minneslucka på ca 1 timme. Jag minns att vi gick till en plats och sedan därifrån, men vad som hände däremellan kan jag inte minnas. Därefter är allt klart och tydligt. Dessvärre målar jag nu upp det ena scenariot värre än det andra av vad som hänt under den timmen, så till den grad att jag inte kan sova eller fungera i vardagen. Det jag ältar närmst maniskt är huruvida jag var otrogen mot min kille utan att minnas ens ett fragment av det. Finns inga spår på min kropp, eller andra tecken på att jag skulle haft sex den aktuella timmen. Enligt gps-historiken på min telefon befann jag mig hela tiden på det ställe jag minns mig gå till och från. Jag vet inte ens om den personen jag är orolig för att jag varit otrogen med var med under den timmen då han inte var kvar när jag gick därifrån. MEN - detta hjälper liksom inte. I min hjärna är detta redan känt i vår bekantskapskrets, jag har förmodligen fått könssjukdomar, blivit gravid och min kille kommer att lämna mig. Min hjärna går liksom på högvarv och jag kan inte tänka logiskt på sannolikheter.Så, är det först och främst troligt att en sån här sak händer utan att man minns ens ett fragment eller märker av det kroppsligen? Finns det något sätt, förutom att fråga personen ifråga, att släppa dessa tankar? Jag vet med mig att jag har problem med oro, kan exempelvis vara extremt hypokondriskt, få för mig att spisplattor står på, att jag råkat köra på någon i trafiken utan att märka det etc. Orkar inte ha det såhär, finns några goda råd?