• PurpleHeart

Foglossning! Vad hjälpte dig?

Nu börjar det göra rejält ont och jag vill verkligen inte behöva gå hemma sjukskriven "bara" för att jag har ont. Jag mår ju bra i övrigt! Är ju ändå bara i vecka 22...

Vad hjälpte dig när du har foglossning?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-24 14:24
    Uppdatering...

¤ Började med gravidmassage - Hon kunde lika gärna ha smekt mig med en fjäder. Det kändes knappt och det gjorde verkligen inte den minsta skillnad.

¤ Akupunktur - Misshandel! Nålarna kändes inte ett dugg, men hon masserade så jag trodde att jag skulle kräkas. Var helt genomsvettig efteråt... De två första dagarna efteråt kunde jag knappt gå, sen kändes det något bättre men inte så pass bra att det är värt att inte kunna gå två dagar i veckan. Testade en gång till för säkerhets skull. Samma resultat då.

¤ Sjukgymnast - Berättade det jag redan visste, samt att han berättade för mig att "ja, men det här vet du ju redan". Han trodde inte på akupunktur, men ändå var det det enda han gjorde. Inga rörelser som jag skulle göra eller något annat. "Har du bälte?" "Ja, det har jag" "Bra, då ses vi på fredag igen". För att göra vadå? Han satte typ 3 nålar och sen var han klar. Inte konstigt att han inte får resultat med hjälp av akupunktur på "sina gravida kvinnor".

• Svar på tråden Foglossning! Vad hjälpte dig?
  • Linnis92

Ingenting. Provade sjukgymnastik, gravid vattengympa, midjebälte. Citodon och sängvila från vecka 30 ungefär.

• PurpleHeart
    Cyanea skrev 2016-08-09 16:39:59 följande:

Sjukgymnastik, bra skor och midjebälte ;)

Några skor/skobutiker du kan rekommendera? Har kikat runt men har svårt att hitta bra skor som är ordentligt stötdämpande.
  • PurpleHeart
    Linnis92 skrev 2016-08-09 16:50:56 följande:

Ingenting. Provade sjukgymnastik, gravid vattengympa, midjebälte. Citodon och sängvila från vecka 30 ungefär.

Fy vad jobbigt för dig! Hoppas det gick över snabbt efter barnet var fött.
  • Pkb

Kiropraktor hjälpte mig, hade mycket ont och kunde knappt röra mig men efter 2-3 omgångar hos kiropraktorn så kunde jag leva som vanligt igen.

• PurpleHeart
    Pkb skrev 2016-08-09 18:01:28 följande:

Kiropraktor hjälpte mig, hade mycket ont och kunde knappt röra mig men efter 2-3 omgångar hos kiropraktorn så kunde jag leva som vanligt igen.

Gjorde kiropraktorn något mer utöver att "knäcka". Hur länge höll det positiva resultatet i sig?
  • Cyanea
    PurpleHeart skrev 2016-08-09 17:36:09 följande:
    Några skor/skobutiker du kan rekommendera? Har kikat runt men har svårt att hitta bra skor som är ordentligt stötdämpande.
    Inget jättebra tips tyvärr, det var nog mest att skorna jag använde innan var riktigt, riktigt kassa ;) Men jag köpte ett par Ecco-skor, deras sneaker (finns/fanns i svart och vitt läder). De har rätt bra stötdämpande sula. Tyvärr kom magen i vägen efter ett tag så jag klarade inte att sätta på mig dem XD Då köpte jag ett par kängor från Ten Points. Sämre sula, men med både snören och dragkedja. 

Om du inte redan gjort det skulle jag verkligen rekommendera dig att söka dig till sjukgymnast. Det var hon som gav mig de bästa råden. Massor med saker jag skulle undvika och en del praktiska tips om övningar och min hållning. 
  • PurpleHeart
    Cyanea skrev 2016-08-09 20:22:31 följande:
    Inget jättebra tips tyvärr, det var nog mest att skorna jag använde innan var riktigt, riktigt kassa ;) Men jag köpte ett par Ecco-skor, deras sneaker (finns/fanns i svart och vitt läder). De har rätt bra stötdämpande sula. Tyvärr kom magen i vägen efter ett tag så jag klarade inte att sätta på mig dem XD Då köpte jag ett par kängor från Ten Points. Sämre sula, men med både snören och dragkedja. 

Om du inte redan gjort det skulle jag verkligen rekommendera dig att söka dig till sjukgymnast. Det var hon som gav mig de bästa råden. Massor med saker jag skulle undvika och en del praktiska tips om övningar och min hållning. 
    Ska kika på detta med skor... Behöver ju ha några till hösten/vintern om inte annat. Just nu går jag runt i sandaler för mina fötter får inte plats i något annat.

Jag ringde igår och idag återkom de till mig. Fick en tid den 24/8. Hoppas jag står ut så länge... Fram till dess söker jag råd på nätet. Tänker på hur jag står, går, sätter mig upp, ligger i sängen, tar mig upp ur sängen osv.
  • PurpleHeart
    Biggan74 skrev 2016-08-09 22:30:10 följande:
    Akupunktur!
    Har hört flera som har blivit hjälpta av det. Som jag har förstått det så finns den hjälpen att få hos den sjukgymnasten som jag är inbokad till den 24/8. Håll tummarna att det även funkar för mig!
Svar på tråden Foglossning! Vad hjälpte dig?