• HSKAT

Hur stora huvuden och fötter har ni, KVINNOR?

Hej!

Jag har fått för mig att mitt huvud är onormalt stort, liksom mina händer och fötter.

Jag har ett huvudomfång på 58 cm, händerna är stora som dasslock och jag drar 40-40,5 i skor.

Jag är kvinna, fött ett barn, 28 år.

• Svar på tråden Hur stora huvuden och fötter har ni, KVINNOR?
  • Tregarotine

54 i hattstorlek, 37 i skor. 163 cm lång. Mitt huvud är rätt litet. Har svårt att hitta hjälmar som passar. Mina händer är breda, kan aldrig köpa skinnhandskar.

Är nöjd och glad ändå.

• HSKAT
    Tregarotine skrev 2016-08-09 21:18:38 följande:

54 i hattstorlek, 37 i skor. 163 cm lång. Mitt huvud är rätt litet. Har svårt att hitta hjälmar som passar. Mina händer är breda, kan aldrig köpa skinnhandskar.

Är nöjd och glad ändå.

Jag är 165-166 cm lång.

Tack för ditt svar.
  • madeluska

Huvud ingen aning! Men händerna större eller lika stora som de flesta män och skostorlek 44!!! Och ja jag är en kvinna! Så jag tror inte ni behöver vara oroliga ;)

• HSKAT
    glutten skrev 2016-08-09 21:18:18 följande:

Huvud 57, händer ganska stora (långa fingrar), fötter 37-38.

Också stort huvud. :)
    Men mer normala fötter.

Låter mina "mått" groteska???
  • HSKAT
    madeluska skrev 2016-08-09 21:22:28 följande:

Huvud ingen aning! Men händerna större eller lika stora som de flesta män och skostorlek 44!!! Och ja jag är en kvinna! Så jag tror inte ni behöver vara oroliga ;)

ÅH! Tack för att du skrev!!! Skrattande
    Har du inget måttband så du kan mäta huvudet?

Hur lång är du förresten?
  • HSKAT
    viseversa skrev 2016-08-09 21:23:50 följande:

Haha 40 i skor är väl knappast stora fötter.

Skönt att du skriver så. Själv har jag dock aldrig träffat på någon tjej med större fötter än 39. Det är _en_ tjej. Min mamma. :O Resten har allt från 34-37 typ.

• madeluska

Tydligen är mitt huvud 58. Och jag är 175 cm lång. Och som sagt du behöver inte alls vara orolig, du hör till det normala :)

• Lillon
    HSKAT skrev 2016-08-09 21:25:11 följande:

Skönt att du skriver så. Själv har jag dock aldrig träffat på någon tjej med större fötter än 39. Det är _en_ tjej. Min mamma. :O Resten har allt från 34-37 typ.

Skojar du nu? De kvinnor jag känner har allt från 35 till 42. Många runt 40. Jag har skostorlek 41 och är 178 cm lång :) 57 i huvudmått.
  • Rafael90

Huvudomfånget är 54.5 (mätte nyss), har skostorlek 35. Har rätt små händer också vilket grämer mig då jag spelar piano och det försvårar.

Min mamma har storlek 40 och min lillasyster har 39-40. Mammas man har dock 38-39, DET tror jag är ovanligt.
  • cosinus

Litet huvud, normala fötter :)

166 cm lång, 37 (ibland 36) på fötterna och typ 54 cm runt huvudet. Har kunnat låna ungarnas mössor från rätt tidig ålder och har svårt med one-size på mössor och kepsar, går ibland på barnstorlek ist.

• Tregarotine

Jag känner minst två kvinnor med strl 42 i skor. Ser inte det minsta konstigt ut. De ärva 170 cm.

• HSKAT

Tack för alla svar.

Stora fötter är väl mer "okej" om man även är lite längre.
    Jag kanske skulle ha blivit längre? Om jag inte börjat röka i tidig ålder? Fötterna var färdigvuxna medan jag skulle ha fått ytterligare 5-10 cm till.

Hm.

• aleakim

58 runt huvudet, 37-38 i skor och små breda händer med korta korvfingrar, hehe. 154 cm lång/kort.

Tycker inte mitt huvud ser onormalt stort ut jämfört med resten :)

• viseversa

Jag har 42-43 i skor. Är 1,75 lång. Huvud ingen aning faktiskt.
  • K grrl

Jag är 1,74 och har mindre händer, fötter och huvud än någon annan kvinna i min längd jag har träffat - skostorlek ligger på 38/39, 39 för vinterskor. Framför allt är fötterna smala vilket är en liten utmaning, skorna måste gå att snöra ordentligt. Huvudet är sådant att jag har problem med att hitta mössor, men vet inget mått. Kan ha min sjuåriga sons keps utan problem. Det ser dock inte märkligt ut, jag är finlemmad överlag och har lång, smal hals t ex. Jag har trots det haft komplex.

• Tribute

1.74 lång. Jag har 60 cm stort huvud (riktigt stort för kvinnor tydligen), små händer med så korta fingrar att jag måste köpa barnvantar på vintern och storlek 37 i skor. Är 29 år och har ett barn.

• daimstrut

Tror 57 i huvudmått och 41 i skor. Lider lite över stora fötter men aldrig känt mig onormal. 172 cm lång.

• nytt eller gammalt

165 lång
    57 i huvudmått (min käre exmake klagade alltid på att jag hade så stort huvud vilket gjorde att jag har lite komplex över det och blir jätteglad nu när jag ser att det finns andra kvinnor som har samma...)
    storlek 7 på handskar
    37,5 skostorlek (vilket är jobbigt då det inte finns så mycket halvstorlekar nuförtiden. Tar oftast 38 men de glappar och har sig och jag får lätt skoskav. får ofta hålla på med sulor och sånt i skor)

Jag upplever att jag är normalstor för kvinnor i min ålder (typ 40) men att de flesta yngre kvinnor är längre och större på alla sätt. (I Sverige Skrattande)

Svar på tråden Hur stora huvuden och fötter har ni, KVINNOR?