• tvåsmåunderverk

Apoteksgruppens egna test, bra eller dåligt?

Igår hade jag BIM och tog ett test som jag köpte på apoteksgruppen, deras egna. Detta blev negativt. Dock så kom det ett streck men det gick tvärs över, alltså fel, för strecket ska ju gå bredvid kontrollstrecket om det är positivt! Har fortfarande inte fått min mens. Hur tillförlitliga är deras tester? Vet att RFSU visar negativt längre än tex cb. Sist jag var gravid fick jag tok negativt på gravidkollens test i samma urin som jag fick positivt med cb digitala! Så det kan ju skilja sig åt. Men just nu tolkar jag testet som att jag inte är gravid, men min sena mens får mig att undra såklart.. Så era erfarenheter kring deras tester?

• Svar på tråden Apoteksgruppens egna test, bra eller dåligt?
  • Fia 28

Jag har använt flera av apotekets egna tester och de har fungerat hur bra som helst för mej. 

• Pimpinellan

Låter som det jag tog med Apoliva för flera år sen. Sen mens-första testet tvärnegativt. Andra testet ett streck, men åt fel håll. Jag var gravid för jag hade gjort VUL så jag visste att jag hade haft äl,dessutom fick jag gravsymtom och missfallssymtom och regelrätt m.f. Men ta ett nytt av annat märke om nån dag.

• tvåsmåunderverk
    Pimpinellan skrev 2016-08-10 13:28:22 följande:

Låter som det jag tog med Apoliva för flera år sen. Sen mens-första testet tvärnegativt. Andra testet ett streck, men åt fel håll. Jag var gravid för jag hade gjort VUL så jag visste att jag hade haft äl,dessutom fick jag gravsymtom och missfallssymtom och regelrätt m.f. Men ta ett nytt av annat märke om nån dag.

Okej! Ja dyker inte mensen upp om några dagar så testar jag igen!
Svar på tråden Apoteksgruppens egna test, bra eller dåligt?