Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

Sömnrutiner 9 månader, hjälp

Vi har också en sömnstrulare som blir ilsk när han blir trött. Vi har det sista fått sjunga massor, främst i bilen i sommar, för det är först då han lugnar sig och kommer till ro. Idag hittade vi en ny tand halvvägs igenom och den skapade eller magen nog problemen idag, då han var tvärilsk och spände sig i båge.

Fundera också på om det är lättare att söva i vagn, sele eller hemma? I mörkt eller ljust rum, med ljud eller tyst o s v.

På sonen märks det så väl när han läggs i sängen, kastar han snuttefilten eller skriker så kommer vi inte lyckas, accepterar han och vänder sig på sidan så kommer han somna om ingen tjoar just då. Gnuggar han sig i ögonen och skriker då får jag oftast gunga eller gå med honom i sele. Just nu är separationsångesten stor både trött och pigg.

Idag hade vi första förskoledagen för mellanbarnet. Han sov på förmiddagen ca 30 minuter tror jag, sedan liknande efter lunch och en omgång till nu ikväll vid 18, kanske 2 timmar. Nu hoppas jag att han ska somna snart. Jag kunde lagt mig för 1 timma sedan. Han somnar senast 23.30 och sover till 7-9. Nu hoppas vi få tidigare läggningar till äldstas skolstart annars får jag alldeles för lite sömn med oftast 2  uppvak för amning med 3 timmars mellanrum och skrik vid avsaknad av snutten några gånger.

Svar på tråden Sömnrutiner 9 månader, hjälp