• theLovelyJ

Arg!!! Hcg hoppar, smärta, inga svar!

Är både arg, ledsen, rädd och otroligt frustrerad! Jag blöder sedan en vecka. Blödningarna började lätt men ökade igår så nu är de som en vanlig mens. Har varit inne på vul 2 gånger och gjort inte mindre än 4 hcg-prover. Idag har jag så ont så jag inte kan gå normalt, jag fryser, skakar och får yrselattacker. Pratade nyss med läkare som inte ger mig nån klarhet i nåt!!!

Hcg låg först på 42, två dagar senare på 70. En vecka efter, dvs i förrgår, på 72 och idag på 86.

Jag har bara en äggledare kvar, vill INTE mista den också, men trots det säger de åt mig att avvakta och komma in om jag inte kan hantera smärtan hemma. (Jag äter morfintabletter!!!)

Kan någon som har haft ett normalt missfall säga att det här känns igen? Ska jag åka in? Eller vänta?

Rådvill och förbannad....

• Svar på tråden Arg!!! Hcg hoppar, smärta, inga svar!
  • Galenlängtan

Åk in!! Tvinga till dig ett vul, stanna kvar. Du ska inte behöva riskera din hälsa och äggledare för att de är nonchalanta. Hoppas det går bra.

• Vickan I

Det låter verkligen inte normalt. Har du så ont bör du åka in. Mitt hcg steg också konstigt och för långsamt vid mitt sk olokaliserade utomkvedshavandeskap. De kunde inte hitta vart det fäst någonstans vid vul, men nått satt någonstans och producerade (för lite) hcg. Fick tillslut cellgift (sprutor) för att avsluta det hela. Försök orka stå på dig. Tråkigt att det ska behövas, man är ju redan ledsen och orolig i det hela.

• theLovelyJ

Har varit inne på ytterligare ett sjukhusbesök där två läkare har undersökt mig. De kan inte utesluta utomkveds och tog det på största allvar. Ska in på en skrapning nu i eftermiddag, så de kan analysera och leta efter graviditetrester. På måndag ska jag lämna ett nytt hcg-prov och om det fortfarande inte sjunker så kommer de öppna upp mig och kolla äggledaren.

Är både rädd och lättad samtidigt. :/

• Vickan I

Vad bra att de äntligen lyssnar på dig. Hoppas eftermiddagen gick bra. Hittade dem något? Har de diskuterat methrotrexate (cellgift) något? Istället för operation och kolla äggledaren om de ändå inte kan se ngt där vid vul?

• theLovelyJ

Skrapningen gick bra. Kom in på op vid kl 15 och var hemma igen kl 18. Idag har jag knappt ingen smärta kvar och har inte heller tagit några smärtstillande. Får hoppas att det var missfallet som gjorde så jäkla ont den här gången.

Jag får svar på tisdag om hur allt har gått med provsvar osv. Ska ta upp alternativ cellgift om det visar sig att något är kvar därinne. Kram

• Vickan I

Vad skönt att det gick bra och att du framförallt inte har lika ont. Bra de följer upp och ser att allt fortsätter gå åt rätt håll. Hoppas det här snart är över för dig.

• theLovelyJ

Får hoppas det. Vi kommer få en Missfallsutredning också. Väntar på första tiden och hoppas att det ger något. Oavsett vad har vi sagt att vi ska fortsätta att försöka i ett år till. Har det inte blivit något innan dess så får vi helt enkelt glädja oss åt de barn vi redan har sedan tidigare förhållanden. :) Det gör vi såklart redan, men du fattar säkert vad jag vill få fram!

• Vickan I

Hoppas det fortsatt åt rätt håll för dig och att provsvaren var bra. Håller tummarna för att ni får tid snabbt för utredning. Jag förstår precis hur du menar. Barn är inget självklart för mig heller. Vi fick genomgå ivf för att slutligen få våra två pojkar. Självklart är ni lyckliga och tacksamma för de barn ni har, men man kan ändå längta efter ett till. Håller tummarna att det kommer.

Svar på tråden Arg!!! Hcg hoppar, smärta, inga svar!