• Sofieviktoria

Ivf provrörsbefruktning

Hej!

Min partner och jag försökte bli med barn utan resultat. Under ett gynekologiskt ultraljud fick vi reda på att jag hade en cysta som behövdes opereras bort. Jag förklarade då för min läkare om våra misslyckade försök att bli med barn och hon föreslog att vi skulle kolla med blå färg under operationen om något inte stämde. Det konstaterades då att båda mina äggledare var förstörda och att om jag vill bli med barn är enda chansen till detta genom provrör. Har nu varit i kontakt med Nordic ivf i malmö och fått en tid den 24 oktober detta året. Jag undrar om någon här gått igenom något liknande och kan berätta lite. Vad händer under de första mötet och hur har det sedan gått för er? Hur lång är processen efter de första mötet med provtagning? Har någon här erfarenheter från Nordic ivf center malmö och läkaren Pia Saldeen? Tacksam för alla svar! // Ett par ofrivilligt barnlösa

• Svar på tråden Ivf provrörsbefruktning
  • Sofieviktoria

Är jätte tacksam för era svar!

Jag ska absolut följa bloggen!

Som jag förstod det så skulle jag ta en massa prover på första besöket, hur lång tid tar det att få provsvaren så man kan börja sätta igång?

Grattis till din dotter!!

/sofieviktoria

• Sofieviktoria

Vi har inte barn sedan tidigare, vad är RMC?

De sa att proverna kostar oss tillsammans 600 kr och sen om alla prover ser bra ut, hiv tester osv så kopplas landstinget in automatiskt utan att jag behöver kontakta någon när man sedan går vidare men nu blev jag väldigt osäker.

Skönt att höra att Pia verkar bra.

Vilken inställning gick ni in med när ni började?

Vet inte riktigt om jag ska ställa in mig på att vi kanske inte lyckas eller jag ska ställa in mig på att vi kommer klara detta utan tvekan...

Är jätte nervös och man vill ju inte bli besviken!

Är jätte tacksam för alla svar jag fått!

Hur taggar man någon i inläggen, någon som vet?

Svar på tråden Ivf provrörsbefruktning