Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Gör jag fel för att behålla min SGI?

Jag vill behålla min SGI, barnet är två år. Jag har gott om föräldradagar kvar. Jag har en fast anställning på väldigt få timmar, jobbar desto fler timmar än vad min anställning är på. Men kommer aldrig upp i heltid, tar därför ut föräldradagar för att täcka upp till 100% vilket jag har gjort sedan barnet var ett år. Men nu är jag tveksam, får jag göra såhär? Tycker reglerna för att ta ut FP är så oklara och diffusa. Enligt det jag nu har läst mig till så verkar det som att jag bara får ta ut FP för en dag om jag verkligen skulle ha arbetat den dagen? Jag tar ju ut FP för de dagar jag inte arbetar.  

• Svar på tråden Gör jag fel för att behålla min SGI?
  • DevilsDaughter

jo har varit med barnet de dagarna såklart.

Innan jag blev gravid så jobbade jag på två jobb samtidigt och det är vad min sgi är baserad på. Innan barnet kom sa jag upp mig från ena jobbet och skrev samtidigt in mig på arbetsförmedlingen för att skydda sgi:n. När barnet kom skrevs jag ut från arbetsförmedlingen. Efter barnet har kommit så har jag arbetat på det jobbet jag har kvar plus täckt resten genom att ta ut föräldradagar (så att jag är lika mycket sysselsatt som det min sgi är baserad på). Men läser nu lite här och där på forum att man bara får ta ut föräldradagar för dagar du faktiskt skulle ha jobbat, så blev tveksam till hur man får göra egentligen.

• DevilsDaughter

Carambolan: åh är det så!? Började må riktigt dåligt av att jag gjort helt fel!! Jo vab vet jag hur det funkar!

Svar på tråden Gör jag fel för att behålla min SGI?