• ImTheStig

vilken mikrofon ska man köpa?

Hej!

Jag är intresserad av att börja spela in min röst till en YouTube kanal. Problemet är att det finns många olika typer av mikrofoner, vet ej vilken jag ska välja. Den skan inte vara för dyr, alltså inte över 1000kr. Jag tänkte på den här:

www.electronic-star.se/Studio-mikrofon-med-XLR-kondensatormikrofon-black-und-mikrofon-bordsstativ_i155513.htm

Tror ni att den här mikrofonen funkar bra till YouTube? Om ni har andra förslag så vill jag gärna veta!

Tack!

• Svar på tråden vilken mikrofon ska man köpa?
  • Aniiee

Det beror ju på vad du ska göra, men för din budget så är en kondensatormic inget vidare, om du inte redan har ett mixerbord (som kostar. Mycket. Minst en tusenlapp om du ska ha billigaste skit...). Och så behöver du sannolikt ett puffskydd, vilket skulle gå på ytterligare ett par hundra.

Ett helt vanligt headset funkar för de flesta, i alla fall i början. Även för sång. Bästa micken jag har haft var faktiskt mitt ps4-headset. Tyvärr trasig nu....

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • kaleidoskop88

Kan rekommendera Blue Yeti, använder den till twitch. Kostar lite över en tusenlapp dock, men den är värd varenda krona.

• ImTheStig
    LeaAndersson44 skrev 2016-08-11 21:19:57 följande:

Ska du sjunga?

Nej, bara spela in min röst till ett videoklipp.
Svar på tråden vilken mikrofon ska man köpa?