• ArneApelsin

Hjälp med åsikter till en hemsida.

Hejsan allihop.
    Jag sitter och bygger en hemsida åt ett företag som kommer att sälja barnvagnar, bilstolar och leksaker och jag skulle behöva er hjälp med sammanfattande ord kring texterna.

När ni letar efter något nytt ni måste köpa på internet. Vilka skulle vara de första orden ni söker på om ni skulle vilja köpa något av det som står här ovanför?

Vilka är de viktigaste varumärkena ni letar efter när ni ska köpa barnsaker?

Vilka märken är det ni vill ha när ni ska köpa något av det här?

När ni går in i en barnbutik, hur vill du bli bemött av personalen?

Vad är viktigt runtomkring ditt köp? Till exempel service, kvalitet, ångerrätt, öppet köp och så vidare.

Jag skulle vara jättetacksam om ni ville svara på de här frågorna för det skulle verkligen underlätta det jag håller på med just nu.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp med åsikter till en hemsida.
  • Carambolan

Är det en internetshop så är det viktigaste för mig att sidan finns med i pricerunners register, det är alltid där jag söker om jag vet vad jag ska köpa. Vet jag inte i förväg vad jag vill ha tittar jag hellre i en fysisk butik eller läser produktrecensioner/tester på en sida som inte säljer produkterna.

Är det hemsida åt en fysisk butik så uppskattar jag om det finns en komplett produktkatalog online med priser och lagerstatus så att jag inte åker till butiken i onödan.

På plats i en butik gillar jag personal som håller sig lite i bakgrunden. Såna som finns tillgängliga om man behöver hjälp och som är duktiga på att svara på frågor, men inte konstant hänger över axeln på en och ska demonstrera och sälja in produkterna.

Angående service... En av våra barnvagnar köpte vi ny från fabrik genom en återförsäljare. Vi fick ett uppskattat leveransdatum på 8 veckor, men det försenades och då fick vi aldrig något tydligt besked om hur länge, bara att de skulle höra av sig. Det gillade jag inte. Annars känns det ganska självklart att ha ångerrätt och garanti och att kvaliteten är hög (med hänsyn till vad man betalat då...)

Svar på tråden Hjälp med åsikter till en hemsida.