• mammalovis

Hjälp med billigare cykelvagn/multivagn!

Jag har 3 barn, lilleman får sitta i stol på pakethållaren och de två äldre på 23 och 16 kg behöver plats i en cykelvagn. Jag hade först tänkt låta äldsta börja cykla själv, men då hon stack rakt över vår mest trafikerade väg häromdagen gåendes så vågar jag inte och få henne att gå 2 km, varav en på max 20 minuter lär inte funka efter förskolan då hon lätt tjurar ihop.

Så i första läget känns en cykelvagn vettig. Jag vet dock inte hur mycket den kommer användas så därför vill jag helst inte behöva lägga över 3000 kr på något som kanske inte funkar. Begagnatmarknaden på Blocket är usel i närheten av Jönköping, så vi blir nog tvungna att chansa och köpa ny på nätet.

Är det någon som har erfarenhet av t ex Trollkärran, Sun Bee, North 16,5 och andra märken som inte är så dyra. Vilka har varit okej och vilka avråds man att köpa. Vilka nätsajter fungerar bra med snabb leverans?

Vi vill ha plats för två barn, helst någon matkasse bakom när vi använder den som barnvagn, smidig att byta funktionerna på. Vi kommer cykla 4 x 1 km åtminstone 3 dagar i veckan om det blir som tänkt.

Svar på tråden Hjälp med billigare cykelvagn/multivagn!