• lizylizy

vätska från bröstet

för tre år sen fick jag mitt barn jag ammade i en vecka.
    ett år efter gravidteten fick jag sekret från båda brösten när jag klämmde på bröstvårtorna
    och för några veckor sedan klämmde jag på en finne på ena bröstet för då sippra det ut genomskinligt sekret från ena bröstet efter sån lång tid vad beror detta på? jag äter inte p-piller och är inte gravid. om det var bröstcancer skulle jag inte haft fler symptom eftersom jag hade vätska från brösten för 2 år sen, också en tid efter gravidteten men jag vet inte varför jag har såhär varför det kommer vätska. har inte sökt läkare. fler som haft samma som mig? det är inte brösmjölk efter sån här lång tid men jag tänkt hela tiden att det beror på för att jag fått barn. vad tror ni? jag är orolig

• Svar på tråden vätska från bröstet
  • lizylizy

okej ska göra det på måndag. men vet du om det normalt att det kommer vätska?

• 180611

Be dem kolla om du har högt prolaktin! Det skulle kunna vara en orsak! Lycka till!

• Långbenopluto
    lizylizy skrev 2016-08-13 20:10:13 följande:
    okej ska göra det på måndag. men vet du om det normalt att det kommer vätska?
    Det är inte normalt, det är därför du ska söka vården.
  • lizylizy

har läst att i ovanliga fall kan det vara tecken på bröstcancer men när jag läser här på familjeliv är det många tjejer som fått ut nån slags vätska lång tid efter amning. kanske inte beror på det vet ej, men har fått bekräftat att vätska kan bero på hormoner också. men allafall är värt att kolla upp. jag fick ut vätska från brösten förut för några år sen kollade aldrig upp det men det kan inte varit något konstigt då för jag klämmde ut massor från båda bröstvårtorna vill inte klämma på bröstvårtona igen men nu kom det som sagt från ena bröstet vätska när jag tryckte till lite på bröstet vet ej om det är gammal vätska i samband med det förra.

Svar på tråden vätska från bröstet