• Zeko

Chans till lån för bostad då partnern är student?

Glöm lånet, och har ni ett barn. Så räcknar banken barnet som en vuxen.

• Zeko
    Holma skrev 2016-08-14 09:49:20 följande:

Ingen bank räknar ett barn under 18 som vuxen

Jo, gå till swedbank så får du se. Min 2 åring var vuxen. Så jag bad de dra åt helvete.
  • Zeko
    Holma skrev 2016-08-14 11:22:52 följande:

Vi har haft bolån där när våra barn var små o ingen har räknats som vuxen . Att du inte får lån förstår jag med den attityden .

Orka med sådana jävla idioter som du, eller fattar du TRÖGT kanske, jag berättade vad banken sa och inget mer. Och så kommer det nån idiot här och säger så är det inte alls, ska jag hitta på eller...
  • Zeko
    Holma skrev 2016-08-14 15:03:48 följande:

Ja eller missuppfattat för banken räknar inte barn som vuxna oavsett vad du säger

Ok, vi säger väl så då orkar inte förklara för folk som inte fattar.
  • Zeko
    Holma skrev 2016-08-14 15:10:05 följande:

Skulle bara kul att höra den förklaringen . Har båda föräldrarna jobbar på just Swedbank på låneavd så detta är intressant .

Mm intressant.. Jag har pappren kvar där de räcknar att barnet o frugan har samma utgifter.

Swedbank= största skiten
  • Zeko
    Holma skrev 2016-08-14 15:21:16 följande:

Fast det är inget konstigt , en 2 åring kostar oftast mera än en 18 åring . Det står ju knappast att barnet räknas som vuxen .

Jaja men tyckte tyckte det var konstigt ändå, dock så va detta lån till en tredje lägenhet jg ville ha och de kunde inte ens ta mina 2 andra som säkerhet.
  • Zeko
    Grande Rock skrev 2016-08-14 16:32:07 följande:

Var de andra två betalda? Fick du inte låna upp på dem igen?

De andra var helt betalda , inga lån på de,

Jag fick låna 100 tkr om jag ville.... patetiskt...
  • Zeko
    Tuss 1 skrev 2016-08-15 19:33:34 följande:

Om du inte fick lånet beror det på något annat än din tvåårig. Banken vill ha kunder. Men de tar inga risker. Varken för din eller deras skull. För mig som kund känns det bra att alla inte får låna. Jag har aldrig haft problem med swedbank.

Risker??? Du vet nog inte själv va du snackar om. Jag har så jag klarar mig, tyvär kan man inte köpa stora grejer kontant här utan måste gå igenom en parasit bank.
Svar på tråden Chans till lån för bostad då partnern är student?