• EllasEllis

    var handlar ni gravidkläder och vinterjacka

    Hej tänkte höra med er om ni har några tips på var man köper prisvärda gravidkläder och vinterjacka? Jag kommer vara höggravid under de kallaste månaderna.

    Jag har lite kvar från förra graviditeten men då var jag höggravid under sommaren så det lär inte blir så mycket återanvänt nu till hösten/vintern :)

    //E

  • Svar på tråden var handlar ni gravidkläder och vinterjacka
  • amalie79
    EllasEllis skrev 2016-08-14 10:10:33 följande:

    Hej tänkte höra med er om ni har några tips på var man köper prisvärda gravidkläder och vinterjacka? Jag kommer vara höggravid under de kallaste månaderna.

    Jag har lite kvar från förra graviditeten men då var jag höggravid under sommaren så det lär inte blir så mycket återanvänt nu till hösten/vintern :)

    //E


    Jag var så varm under graviditeten att jag aldrig behövde någon jacka som gick att knäppa. Så jag hade min vanliga. Riktigt kalla dagar tog jag en bred halsduk och svepte om magen och knöt bakom ryggen
  • TrippleM

    Bonprix på nätet har mycket gravidkläder, och till vettiga priser. Har själv hittat en vinterjacka där för 599.

  • Ivana1988

    Jag har BF I Januari- Kolla Zalando dom hade rätt så bra till helt Ok pris, HM kommer säkert få in något men lite senare antar jag:)

  • MsFry
    Pimpinellan skrev 2016-08-14 11:42:24 följande:

    Köpt allt utom ett par byxor på second hand. Finns speciella mammaklädes-avdelningar på bl.a Erikshjälpen och så fort som man växer ur kläderna duger det gott och väl. Finns bara H&M som har gravidkläder annars och då ska man vara ung och jättesmal från början om de ska passa. Större storlekar har räckt hittills. Vinterjacka återstår att se om jag kan låna makens. Köpa en för en månad gör jag inte. BH köpte jag på Lindex,de hade ett flertal att välja på.


    Håller inte alls med om att man måste vara ung och jättesmal föe hm's gravidkläder. Jag är varken eller och köpte alla mins gravidkläder där. De var till och med stora i storlekarna så jag fick köpa M när jag i andra kläder har L.

    Hittade en jättebra vinterjacka där också.
  • Anonym (Blocket)

    Jag har hittat jacka och jättefina gravidkläder på blocket

  • Svansjön

    Jag köpte en snygg Yllekappa som är knälång. Finns inga knappar endast skärp. Perfekt under graviditeten och efteråt

  • Fia 28

    Gravidjacka har jag köpt från H&M, och jeans från Esprit. Något annat har jag inte köpt ännu. Eller jackan har jag egentligen köpt på loppis, men den är från HM.

  • Pimpinellan
    MsFry skrev 2016-08-15 09:12:50 följande:
    Håller inte alls med om att man måste vara ung och jättesmal föe hm's gravidkläder. Jag är varken eller och köpte alla mins gravidkläder där. De var till och med stora i storlekarna så jag fick köpa M när jag i andra kläder har L.
    Hittade en jättebra vinterjacka där också.
    Jag handlar aldrig där annars så gammal jag är. Verkligen inte mitt mode! Och gravidbyxorna var supersnäva över vaderna vilket jag egentligen ogillar, men det fanns inga andra. Får se om de ens passar tiden ut. Stora kläder i vanliga kläder passar betydligt bättre ur alla aspekter för mig.
  • mammalovis

    Om man kommer bära sitt barn i sele så kan den större vinterjackan ha längre användningstid. Jag köpte dock en vanlig efteråt, under graviditeten var jag inte så stor om magen även om jag födde strax innan nyår. 

    Gravidleggings och linnen köpte jag på H&M, annars körde jag på klänning eller tunika.

  • mammalovis
    Pimpinellan skrev 2016-08-15 15:53:27 följande:
    Jag handlar aldrig där annars så gammal jag är. Verkligen inte mitt mode! Och gravidbyxorna var supersnäva över vaderna vilket jag egentligen ogillar, men det fanns inga andra. Får se om de ens passar tiden ut. Stora kläder i vanliga kläder passar betydligt bättre ur alla aspekter för mig.
    Ja, jag vet inte om jag ska anse mig ung då, med mina 40 år. Koftor och baskjolar duger alldeles utmärkt åt mig på H&M även som ickegravid.
  • MeAndBaby

    Bonprix säger jag också. De har flera snygga jackor har jag sett. Kanske inte vinterjackor, men man kan ju ha fleece under.

  • Cyanea

    Håller med ;) Det är en sån jag har från H&M, fast svart och billigare. Den var faktiskt toppen! Den funkade att ha när dottern var född också när jag bar henne i sjal eftersom midjan gick att reglera. Rekommenderas varmt :) 

  • Lilla Luna

    Med bf i början av november så hoppas jag slippa köpa mer gravkläder fast det börjar bli ont om plagg som passar i garderoben. Jag tänkte dock börja köpa på mig lite amningsvänliga plagg. Så har ni tips på några finare amningstoppar/tröjor till bra pris för en fattig så vore det toppen! Tänkte köpa på mig några amningslinnen men ibland vill man ju vara lite finare klädd. ;)

  • Cyanea

    Amningskläder tycker jag att de ofta tar överpris för, så jag personligen har inte hittat något direkt prisvärt (har säkert inte kollat överallt så någon annan kanske har bättre tips?). Däremot funkar ju det mesta att amma i. I början ville jag bara kunna dra ner toppen lite, då funkar allt som har stor halslinning och är någorlunda urringat. Omlott funkar också bra, och även skjortor. Kolla igenom dina vanliga kläder efter hur mycket du har som funkar. Jag har kört mycket på H&M's amningslinnen och koftor. 

    Sen gillar jag verkligen Boob's tröjor. De är fodrade kring brösten vilket är guld värt när det är kallt och/eller drar. Det kan göra rejält ont i brösten med lite kyla och drag. 

  • Anonym (Mamma till G)

    jag handlade på HM rakt igenom:

    hipster-trosor utan brodyrkant för de sayt plötslig obehagligt med brodyrkant.

    gravid-jeans i en storlek större än vanligt (räckte hela graviditeten för mig om de än var tajt i slutet)

    pösig (bred modell) vinterjacka 1 storlek större än vanligt. 200kr gav jag och den räckte till höggravid.

    amnings-bh:ar utan bygel. användes både under graviditet och amningsperiod. gick upp en storlek i omfång och två i kupa. och då blev den största storleken alldeles för trång precis när mjölken rann till men passade okej några dagar senare ????

    köpte amningslinne en storlek större än vanligt (vanliga storleken vart för tajt över brösten, inge bekvämt)

    köpte baslinnen 1 stl större än vanligt när magen växte. vart lite för korta i slutet men det överlevde jag med att ha långkofta (omlottmodell) över.

Svar på tråden var handlar ni gravidkläder och vinterjacka