Inlägg från: Anonym (bhuik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bhuik)

Min killes dotter

Om din kille inte skärper sig och uppfostrar sitt barn till en trevlig fungerade person så lämna.
    Det blir inte bättre, bara värre.  Har just haft diskussion med kompisen som är i samma sits fast här är barnet 12 år. 12-åringen styr ALLT kräver hon att pappa stänger av tfn så gör han det, kräver hon att han låter henne komma på mammavecka så får hon även om han har bokat in annat osv.

Ni måste först och främst sätta er ner och diskutera hur ni vill ha det. Är han nöjd som det är kan du inget göra utom att lämna, oavsett hur kär du än är det är ingen mening att slösa bort sitt liv på det viset.

Sen måste han verkligen ta tag i det hela med sitt barn, tillsammans med dig om ni bor ihop vilket jag antar att ni gör trots att ni inte varit ihop så länge. Det kan också vara en del i dotterns beteende, hon kan känna rädsla och testa om pappa tycker mer om dig än henne nu.

Ska ni handla så förklara för dottern innan att nu ska vi bara handla mat, inget annat. Om du skriker efter saker när vi har sagt nej får du inte vara kvar i affären. (Då får så klart en av er ta med henne ut och vänta i bilen direkt hon börjar och inte slutar trots tillsägelse)

Vägrar hon ha skor och byxor på sig ute så låt henne gå utan då, ta med er grejorna bara. De flesta barn tycker inte det är så kul om alla glor Och är det kallt så känner hon ju det med och lär ta på sig.

Gör upp en plan för hur ni ska agera och gör så varje gång. Det kommer att bli några jävligt jobbiga veckor men hon lär sig. Minns bonussonens trots med fasa, men han lärde sig att hos oss kunde man inte skrika till sig det man ville.

• Anonym (bhuik)
    Anonym (Styvmorsan) skrev 2016-08-15 11:56:07 följande:

Ni som har egna barn, eller erfarenhet av extra-barn, hur går ni till väga vid diskussioner som uppstår? Vad får barnen för konsekvenser när de inte beter sig okej? Blir det några konsekvenser?

Min kille verkar inte tycka det är så viktigt, hans dotter kan bete sig riktigt illa (som när vi var på nöjesfält som jag nämnde i tidigare inlägg) och ändå gå hem med diverse gosedjur och andra grejer (ej lotterivinster). Vad tycker ni om det? För mig känns det inte alls okej, jag tycker det på något vis är väldigt viktigt att framföra till barnet att det haregnade betett sig illa, och därefter få ta konsekvenserna av det. Eller har jag fel?

Nej du har rätt. Av det du har skrivit så säger jag bara: Lämna. Du slösar bort ditt liv. Ska du flytta från alla du känner så måste det vara 100% kanonbra. Med allt.

När man får barn behöver man ofta stöd av sina närmaste och det spelar ingen roll hur gulliga svärföräldrarna är, ens egen mamma/släkt/kompisar sedan länge betyder ofta mer.

Du blir också väldigt sårbar utifall att ni går isär framöver. Du blir fast på en ort där du inte har ett naturligt kontaktnät i form av släkt.
Svar på tråden Min killes dotter