Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

sommarjobb 13-15 åring

- Kommunens feriearbeten (klippa gräs, plocka skräp, förskolor, ålderdomshem, kyrkor etc.)

- Diska/städa på restauranger och kaféer

- Vakta grannars barn, klippa grannars gräs, rengöra grannars bilar (inte sommarjobb som anställd, men ger lite slantar!)

- Dagmatte

• Anonym (S)
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-15 23:19:43 följande:

Dom som sökt sommarpersonal ja

Man måste ju visa framfötterna lite... Jag var och presenterade mig själv överallt i hopp om att få jobb. Mitt första restaurangjobb (diskare, 14 år) var ingen utannonserad tjänst utan jag gick dit, presenterade mig själv och sa att jag sökte jobb. Endast två jobb jag hade som tonåring var genom utannonserade tjänster (solflicka hos kommunen och kundtjänst). Jag tyckte du sa att din/dina tonåringar KÄMPAT för att få jobb ...
  • Anonym (S)
    Anonym (Jobb) skrev 2016-08-17 16:15:54 följande:

Det spelar ingen roll , lagen säger att man inte får jobba med dementa innan 18 år . Det kan du googla fram .

Tror du på allvar att alla kommuner kan trolla fram en tjänst som bara innebär att vara sällskap åt dementa ? Sitta o prata får dom göra men inte ens följa med dom in på sina rum om dom vill hem .

Jag jobbar inom detta o har koll på detta

Gävle kommun har feriearbete för ungdomar (under 18) på äldreboenden och handikappboenden, även fast personer under 18 inte får VÅRDA varken dementa eller handikappade. Det var i Gävle kommun du bodde sa du?
Svar på tråden sommarjobb 13-15 åring