-
Hej!Träffade en tjej för någon helg sen, och vi har haft sex några gånger nu. Jag blev nyligen singel och är inte redo för att ha något förhållande, det vet hon.Då sa hon "Det är okej, jag kan vara din rebound om du vill" men nu undrar jag, brukar det verkligen sluta bra? Vi blir ju KKs mer eller mindre då. Jag vet att jag inte kommer få känslor, tänk om hon får det?Jag har ingen aning om ifall hon hoppas på mer eller inte liksom.. Jag är extremt beroende av närhet, och är typ alltid sugen på sex så för mig är det ju optimalt.. men vill ändå inte såra henne! Någon som vart i en liknande situation, och hur slutade det?
-
Svar på tråden Är de ok att ha rebound-sex?
-
Alla får ju ta eget ansvar. Får hon känslor så får du ju dra dig ur KK-relationen. Men ni måste snacka om "regler" och hur upplägget ska se ut.
-
Är ni öppna kan det sluta bra :)
-
Så länge ni båda är överens om vad för slags relation det är ni har och vill ha till varandra är det ju inget fel alls med en rebound. Jag har haft ett par st och varit fullkomligt tydlig från start med vad det är det handlar om och att jag inte kommer få känslor som räcker för ett seriösare förhållande, det är sen upp till den andra att besluta vad den vill ha och om den kan leva med att det inte blir något mer än umgås som vänner och ligga (det är så jag vill ha mina kk-relationer och de få gånger jag haft en rebound).
-
För övrigt så kan jag väl säga att det var bra så länge det varade, tyvärr blev de båda kära och det slutade med att de blev sårade när jag inte kände likadant. Jag känner dock inte att det var jag som sårade dem egentligen, de sårade sig själva som hoppades på mer trots att jag varit öppen med vad det var vi hade. Men om tjejen är likadan som mig och inte går och blir kär av lite ligga, så kan det nog bli bra ^^
-
Hade du tänkt leva i karens ett tag?
Om inte så är ju läget helt perfekt , hon själv vill kankse inte ha ett förhållande utan bara bjuda till lite när det trycker på.
Hade själv en sådan vän under flera år, skönt å kunna ligga å dunka som hårdast utan förpliktelser.
Det var riktigt bra sex faktiskt.