• ailime

Hur klä 8-12 mån bebis på hösten/vintern?

Förvirrad förstagångsförälder här!

Sonen kommer vara 8 mån i oktober (fyller 1 år i februari). Jag gissar att han kommer att sitta mycket i vagnen när vi är utomhus i höst/vinter (vi använder sittdelen sedan ngn månad tillbaka). Men även vara en del utanför vagnen. Är på jakt efter en skaloverall till hösten (har iofs redan en vindfleeceoverall från PoP, så det kanske räcker) samt en vinteroverall. Var på Lindex och Kappahl idag och spanade. Det fanns redan massa vinterkläder från strl 80 och uppåt, men INGET i mindre storlekar(!?). Är jag för tidigt ute? ???? Brukar det ta slut om man väntar med att köpa till senare in på hösten?

Hur klär ni era bebisar i vinter? Tycker att det är så svårt att veta strl också ????

• Svar på tråden Hur klä 8-12 mån bebis på hösten/vintern?
  • ailime

Sorry för alla frågetecken i texten, haha. Försökte göra emojis, men ser att det inte funkar :)

• Dockan

Beror ju lite på när han börjar gå. Men troligtvis kommer han sitta mest o vagn, en bebis som bara sitter blir snabbt kall. Dock är han ju stor nog och stadig för att dras i pulka mot senare delen av vintern. I så fall är ju en vanlig vattentålig i overall bra. :) Beror ju lite på hur er fritid ser ut.

Börjar han gå lite genom att hålla händerna kan det ju behövas mer riktig overall. Men rätt stor chans att du klarar dig bra till mellandagsrean med ullunderställ och vi PoPs fleeceoverall. Reima och alla andra butiker brukar ha mycket i storlek 80 på rean som han säkert har i vinter.

Vi köpte ingen riktig overall till vår son förrän rean - då var han ändå född i nov. Vi var ute lite men då hade vi ullunderställ, vindfleece och ett skalställ tänkt till våren i storlek 86. Det lilla vi var ute utan vagn funkade bra tills han var typ 13-14 mån då vi började vara ute mycket mer.

• Dockan

Tradera är toppen för overaller i storlek 74-80 då de sällan slits.

• Carambolan

Vi har kört på varm åkpåse, ulljacka och skal utanpå. Varm mössa och varma vantar.

• ailime

Tack för era svar! Ja, han kommer säkert mest sitta i vagnen och där är han ju mer skyddad. Vi har en dunåkpåse och då kanske vindfleeceoverallen och något varmt under räcker på kallare dagar. Blir säkert några turer med pulka, men inte när det är som kallast. Vi bor f ö i norrbotten - så vintern är lååång och kall. Så jag tror att vi ändå behöver någon slags vinteroverall utöver vindfleecen.

• daimstrut

Den räcker säkert till mars-april då de är rymliga i storlekarna Min dotter hade en 74 och hon var född i februari.

• Alexi

Min dotter fyller i december och vintern hon blev ett hade hon fleeceoverall, åkpåse, ett duntäcke i vagnen också om det var riktigt kallt.

• ailime

Slog till och beställde en reima-overall på rea! Tusen tack för hjälpen :)

Svar på tråden Hur klä 8-12 mån bebis på hösten/vintern?