• Anonym (Ögonbryn)

Män som noppar ögonbrynen, vad tycker ni om det tjejer?

Jag är kille och brukar ansa/forma mina ögonbryn (utan att det ser feminint ut, alltså ingen sån där "båge") samtidigt som jag rakar mig eller i övrigt tar hand om mig. Skulle dock inte säga att jag är mer fåfäng än gemene man, om man inte drar den gränsen endast för att man noppar ögonbrynen, jag väljer att definiera det efter hur mycket tid man lägger ner. 

Tyvärr har jag känt en osäkerhet att stå för att jag gör det, iaf inför alla. Jag tenderar att dejta tjejer som man ser är väldigt måna om sitt utseende, nästan så det blir patetiskt. Jag intalar mig att sådana tjejer kan väl omöjligen ha en fördom mot att en kille fixar sina ögonbryn?

Då är frågan, helt allmänt, vad tycker ni tjejer? Är män som fixar sina ögonbryn mindre manliga?

• Svar på tråden Män som noppar ögonbrynen, vad tycker ni om det tjejer?
  • Anonym (Najs)

Är la inget nytt att snubbar ansar plockar vaxar rakat och sun tanar sig eller va det heter, lika mycket som tjejer lika mycket som vissa snubbar inte alls gör sånt lika mycket som vissa tjejer även dem skiter i sånt.

Det är najs att man bryr sig om sig själv, hälsosam fåfänga är okej så länge det inte går till överdrift och för min del så länge man ser så naturlig ut som möjligt.

Jag är ganska fåfäng men jag gillar att se så naturlig ut som möjligt!

• Anonym (U)

Inte det minsta "mindre manlig" i min mening. Du är mån om ditt yttre och vill se vårdad ut, om jag inte missförstår dig. Det är inget icke-manligt med det, snarare tvärtom.

• Anonym (Normalt)

Tycker att det är helt normalt.

Min man rakar sig överallt dock pga att han var en halv professionell fotbollsspelare. Så de var inte snyggt att ha hår på benen ex. Så nu gör han det nästan alltid, pga vana.
    Han noppar ögonbrynen också, bara de som växt utanför osv. Så som du säger det ser inte feminint ut. Brukar tom noppa hans ögonbryn haha. Inga problem med det, tror inte det finns så mycket tjejer som har problem med det? Tycker att det är helt normalt och många män gör det.

• Anonym (Ansa på!)

Herregud, det är ju ett måste! De pojkvänner som själva inte har ansat sina ögonbryn har jag ansat dem åt. Men jag föredrar faktiskt att han gör det själv, avskyr buskiga oansade bryn eller unibrows.

• Anonym (Macho)

Min sambo plockar sina, önskar att han tog mina med för han är 1000 gånger bättre än mig på de! Han är en riktigt macho man i övrigt

• Anonym (H)

Jag föredrar män med naturliga ögonbryn och kroppsbehåring och jag själv lägger ner väldigt mycket tid på mitt utseende. Det hör till mitt yrke.

Hur man själv vill se ut och vad man gillar hos män / kvinnor kan vara väldigt olika.

Och " fördomar" ?

Tror du verkligen att man måste ha fördomar för att inte tycka du är attraktiv utseendemässigt?

• Anonym (Maskulint & feminint)
    Anonym (Ögonbryn) skrev 2016-08-15 16:38:43 följande:

Jag är kille och brukar ansa/forma mina ögonbryn (utan att det ser feminint ut, alltså ingen sån där "båge") samtidigt som jag rakar mig eller i övrigt tar hand om mig. Skulle dock inte säga att jag är mer fåfäng än gemene man, om man inte drar den gränsen endast för att man noppar ögonbrynen, jag väljer att definiera det efter hur mycket tid man lägger ner. 

Tyvärr har jag känt en osäkerhet att stå för att jag gör det, iaf inför alla. Jag tenderar att dejta tjejer som man ser är väldigt måna om sitt utseende, nästan så det blir patetiskt. Jag intalar mig att sådana tjejer kan väl omöjligen ha en fördom mot att en kille fixar sina ögonbryn?

Då är frågan, helt allmänt, vad tycker ni tjejer? Är män som fixar sina ögonbryn mindre manliga?

Nej, noppa ögonbryn är inte särskilt manligt i min värld. Du gör förstås som du vill och det har du din fulla rätt till, men jag föredrar män med hår på bröstet, onoppade ögonbryn, hår som inte är färgat osv. En riktig man sköter sin hygien, kammar sig, rakar ansiktet eller har ett välansat skägg, men hänger inte framför spegeln i timmar.

Sorry, men jag uppskattar att det finns skillnader mellan män och kvinnor och kan bara beklaga att traditionell manlighet tycks vara på väg ut till förmån för vek metrosexualitet. Just saying.
  • Anonym (Trådar)

Vad anser ni om att tråda då? Eller generellt att inte göra det själv? Jag brukar boka tid på nått ställe i mood galerian och få mina bryn fixade på lunchen.

Fortfarande inga feminina drag, men kanske uppfattas annorlunda. Ser det lite som att gå till frisören..

• Anonym (qq)

manligheten sitter inte i ögonbrynen!

• Anonym (Lajkat)

Jag föredrar det framför unibrow, helt klart. Ser vårdat ut.

• nicisalou

Gud nej, ett städat ansikte är enligt mig väldigt attraktivt! Förutsatt att snubben i fråga vet hur man plockar ögonbryn...

• Anonym (Ansa på!)
    Anonym (Trådar) skrev 2016-08-15 19:51:12 följande:

Vad anser ni om att tråda då? Eller generellt att inte göra det själv? Jag brukar boka tid på nått ställe i mood galerian och få mina bryn fixade på lunchen.

Fortfarande inga feminina drag, men kanske uppfattas annorlunda. Ser det lite som att gå till frisören..

Har själv funderat på att göra det, vad kostar det? 

Sak samma om man gör det själv hemma eller går till en salong tycker jag. Huvudsaken är att det görs. 
  • Anonym (hm)

noppa är väl ingen fara?
    herregud...

däremot, träffade jag här om dan mitt ex och märkte direkt att han färgade sina ögonbryn! han är väldigt ljus i håret och huden, och även fransar och ögonbryn, så det syntes direkt att något inte stämde till då färgen på ögonbrynen var betydligt mörkare och färgtonen var helt fel.
    jag sa inget då, men tyckte att det såg löjligt ut ärligt talat..

• Anonym (Trådar)
    Anonym (hm) skrev 2016-08-15 22:00:28 följande:

noppa är väl ingen fara?

herregud...

däremot, träffade jag här om dan mitt ex och märkte direkt att han färgade sina ögonbryn! han är väldigt ljus i håret och huden, och även fransar och ögonbryn, så det syntes direkt att något inte stämde till då färgen på ögonbrynen var betydligt mörkare och färgtonen var helt fel.

jag sa inget då, men tyckte att det såg löjligt ut ärligt talat..

Han dejtar nog en frisör eller annan ytekskategori som pysslar med sånt och så har han gått med på att testa... Eller så är han på väg ur garderoben :)
  • Anonym (hm)
    Anonym (Trådar) skrev 2016-08-15 22:38:50 följande:
    Han dejtar nog en frisör eller annan ytekskategori som pysslar med sånt och så har han gått med på att testa... Eller så är han på väg ur garderoben :)
    nä, han sa att hans ögonbryn blivit gråa!
    vilket är också löjligt, då hans ögonbryn är så ljusa, nästan åt röda hållet, så att man aldrig i livet kunde märka de gråa hårstrån! men NU så! hahaha
Svar på tråden Män som noppar ögonbrynen, vad tycker ni om det tjejer?