• Ztiwie

BF April 2017, syskon

Vi har bf 13 april, tredje barnet. Slemproppen började lossna nu ikväll. Även om jag är väl medveten om att det egentligen inte behöver betyda någonting, så har det ändå gett förnyat hopp och extra krafter här hemma, för denna mensvärken och sammandragningarna slipper jag mer än gärna! Tänk om det bara hade kunnat starta ... typ nu!

• Ztiwie

Teresiat - Ja, man kan ju alltid hoppas! Hade en rejäl fuskstart idag, som givetvis avtog och nu bara sporadiska, halvsmärtsamma sammandragningar.. Mina tidigare förlossningar har varit segstartade, så blir nog tyvärr så även denna gången.

Lillami79 - fy va jobbigt! Låter verkligen som din kropp vill få vila. Men problemet med de är ju oftast att man snart klättrar på väggarna av tristess och tiden till fl går ännu långsammare ???? Hoppas du mår bättre snart!

• Ztiwie

Igår kom min grabb i V. 39+1 :)
    Vaknade med värkar kl6. Inga tvivel om att de va igång. 6 timmar & 45 minuter senare (kl 12:46) va han ute!
    Snabbaste - och intensivaste - förlossningen jag varit med om. Men helt klart den bästa!

• Ztiwie
    Teresiat skrev 2017-04-09 08:34:07 följande:
    Underbart! Grattis! Var tidsåtgången stor skillnad mot dina tidigare förlossningar?
    Första: 4 dygn latens, 16-18 timmar på fl och avslutat med akutsnitt. (V40+6)

Andra: latens ca 1 dygn + 16 timmar, vaginal fl. 3 små yttre bristningar. (V39+3)

Så ja, ca 7 timmar från första känningen tills han va ute var helt sjukt snabbt för mig :D !
    Värkarna körde på i ett, och jag skrek mig genom värkarna på väg in från parkeringen *pinsamt* .. Lustgas fick jag direkt vi kom in, öppen 5 cm, och narkosläkaren var "i krokarna" så fick ryggbedövning inom en halvtimme. Hade hoppats på en paus i värkarna när jag fick ryggbedövningen - men ikke - värkarna blev bara starkare och 1,5 timme efter bedövningen var satt så låg jag med bebisen på magen :) (V39+1)

Eftervärkarna är överjävliga denna gången, mycke ondare än tidigare, och magen har inte dragit ihop sig lika snabbt. Och jag hade glömt hur ont/ömt det blir när man börjar amma! Aj aj!
  • Ztiwie

Grattis till er som fått era små bebisar! <3

Teresiat - Är du sjukskriven eller är hemma med havandeskapspenning? Isf borde du få lämna som vanligt, inte bara de 15 timmarna. Men hör med förskolan, dom brukar ju iaf vara hjälpsamma om man förklarar läget :)

Svar på tråden BF April 2017, syskon