Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

BF April 2017, syskon

Får man hoppa in här även om man jag BF 1-2maj?? Känner på mig att det kommer bli ett aprilbarn dock;) Har en son som är född mars 2015 och funderar också på det där med vagn., känns som man kommer behöva dubbelvagn under såååå kort tid :/ kanske ska man satsa på begagnat... När börjar de kunna stå på stånbräda?

I övrigt så har jag också LITE symtom. Känner helt annorlunda mot förra graviditeten. Då hade jag mkt molvärk och känningar i brösten. Mina ända symtom just nu är luktsinne och förstoppning. Haha räknas det ens?! Haft pyyyytte lite molvärk, och är ev lite tröttare än vanligt.

• Teresiat

Dubbeljuni, skönt med ett ul! Jag har också jättelite symtom. Men det var samma med sonen: har även ett MA i bagaget och vet hur läskigt det är med lite symtom.. Men, med sonen gick det ju bra trots inga symtom så det är bara att försöka slappna av. Vi kommer göra privat ul i v 13. Känns som en evighet tills dess.

• Teresiat

Härligt med lite uppdatering :) jag hade inskrivning och fick även ett ul trots att de egentligen inte "får" ge ett ul utöver RUL. Har lågt järnvärde och är trött som tusan. Bäbisen eller ska man säga bönan var sååå liten och låg lite dåligt till så man såg den inte så tydligt. Verkade inte vara vaken då den inte rörde på sig vad jag kunde se.. Men hjärtat tickade.. Någon som varit med om liknande? Minns när jag såg sonen i v 8 så mindes jag honom som mer rörlig och tydlig... Även om man såg hjärtat denna gång så blir jag likförbaskat orolig.. Hmm.. Men den var iaf exakt så stor som den borde vara enligt sista mens, till och med en dag äldre än vad appen säger.. Så BF enligt ul blev 1 maj ist för 2 maj.. I övrigt så var BM toppen! RUL är inbokat och kommer även få göra tul då jag är orolig att denna bäbis blir större än min första fyra kilos bäbis som föddes efter 29 h på förlossningen. Känns tryggt med tul även om det säkert blir bra oavsett..

• Teresiat

Traska - skönt att höra :) jag bokade även ett privat ul i v 14.. Efter det kommer jag berätta för min chef. Med ett gammalt MA i bagaget så vill jag verkligen vara så säker man kan vara innan jag outar något på jobbet :)

Det har ju kommit nå nya järntabletter på marknaden.. Niferex blev jag så hård i magen av... Får utvärdera de nya och se helt enkelt :)

• Teresiat

Spännande att ni inte fick veta Trillan :) min sambo vill gärna veta könet på rul men jag hoppas nästan att bäbisen är blyg så man får en överraskning längre fram.. jag är en nyfikenstrut så klarar inte av att driva igenom att vi inte ska ta reda på könet ;)

• Teresiat
    Trillian80 skrev 2016-11-15 20:52:33 följande:

Ja första barnet hade vi ingen aning om, andra barnet tog vi reda på för att jag hade fått för mig att det var en flicka och börjat köpa på mig rosa kläder, de var ju bara att lämna tillbaka ;)

Hehe! Hur kommer det sig att du fick så starka känningar att det var en tjej? :)
  • Teresiat
    Liiiina skrev 2016-11-19 12:10:29 följande:

Hej allihopa! Nu börjar de väl blir dags för alla att göra rul eller om man redan gjort!? Hur går det för alla? Väldigt tyst i den här tråden, lite tråkigt!

Ja har rul på tisdag, har ju en son sen innan men mig kvittar vad som kommer, för min sambo är de lämpligare då han säger att de bara måste komma en till son ????

Någon som fortfarande inte gått ut med sin graviditet?

Här är det hemligt än.. min chef vet, kommer berätta för resten på jobbet vid rul.. det blir mkt stora blusar nu för tiden om jag säger så ;)
  • Teresiat
    Ztiwie skrev 2017-03-20 23:46:47 följande:

Vi har bf 13 april, tredje barnet. Slemproppen började lossna nu ikväll. Även om jag är väl medveten om att det egentligen inte behöver betyda någonting, så har det ändå gett förnyat hopp och extra krafter här hemma, för denna mensvärken och sammandragningarna slipper jag mer än gärna! Tänk om det bara hade kunnat starta ... typ nu!

Det låter som att det är på G :) för mig gick slemproppen typ en vecka innan jag födde..
  • Teresiat

Spännande tider! Nu är det nära för många av er... Kommer eran partner försöka stanna med er och sova på BB eller kommer partnern åka hem till syskonen över natten?

• Teresiat
    Ztiwie skrev 2017-04-09 02:35:26 följande:

Igår kom min grabb i V. 39+1 :)

Vaknade med värkar kl6. Inga tvivel om att de va igång. 6 timmar & 45 minuter senare (kl 12:46) va han ute!

Snabbaste - och intensivaste - förlossningen jag varit med om. Men helt klart den bästa!

Underbart! Grattis! Var tidsåtgången stor skillnad mot dina tidigare förlossningar?
  • Teresiat
    Ztiwie skrev 2017-04-10 17:11:53 följande:

Första: 4 dygn latens, 16-18 timmar på fl och avslutat med akutsnitt. (V40+6)

Andra: latens ca 1 dygn + 16 timmar, vaginal fl. 3 små yttre bristningar. (V39+3)

Så ja, ca 7 timmar från första känningen tills han va ute var helt sjukt snabbt för mig :D !

Värkarna körde på i ett, och jag skrek mig genom värkarna på väg in från parkeringen *pinsamt* .. Lustgas fick jag direkt vi kom in, öppen 5 cm, och narkosläkaren var "i krokarna" så fick ryggbedövning inom en halvtimme. Hade hoppats på en paus i värkarna när jag fick ryggbedövningen - men ikke - värkarna blev bara starkare och 1,5 timme efter bedövningen var satt så låg jag med bebisen på magen :) (V39+1)

Eftervärkarna är överjävliga denna gången, mycke ondare än tidigare, och magen har inte dragit ihop sig lika snabbt. Och jag hade glömt hur ont/ömt det blir när man börjar amma! Aj aj!

Jaaa! Amningen är ju nästan mer smärtsam en förlossningen... Nääääästan ;) hoppas verkligen det gör LITE mindre ont andra gången..
  • Teresiat
    Sagansland skrev 2017-04-20 21:13:28 följande:

Grattis till er som fått era små hjärtan!!

Själv väntar ja fortfarande och ja är så less!!????

Är beräknad idag, sen 20e. Slemproppen lossna för 4 dagar sen, och har haft förvärkar, va ja tror de är, till och från. Starkare menssmärtor, ovh i ryggen, som är ihållande. Men släpper.

Idag har ja haft menssmärta typ hela dagen, strålar ner mot låren?

Me dottern lossna slempoppen 2 dagar innan hon föddes i vecka 39+1, så ja va bomb säker på att även lillasyster ville komma ut tidigare, men icke..

Känner mej så tung och gör typ ont när ja går, känns som hela ungen hänger på hålet, och de strålardär nere, och känns som träningsvärk ????

/trött mamma ????

Låter verkligen som att det är nära! När ni går hemma och väntar på bf, får syskon gå på förskolan då? Har så ont i kroppen så bävar lite för att vara själv med sonen hela dagar just innan bf. Foglossningarna tar ju kol på än som det är...
  • Teresiat
    fridashage skrev 2017-04-21 07:25:00 följande:

I vår kommun Orust räknas de dagarna som att man är ledig så jag lämnar 15 timmar/vecka.

Lite märkligt kan jag tycka.. jag är inte ledig, jag är hemma för att kroppen inte orkar jobba.. men men :)
  • Teresiat
    Ztiwie skrev 2017-04-21 23:41:53 följande:

Grattis till er som fått era små bebisar! <3

Teresiat - Är du sjukskriven eller är hemma med havandeskapspenning? Isf borde du få lämna som vanligt, inte bara de 15 timmarna. Men hör med förskolan, dom brukar ju iaf vara hjälpsamma om man förklarar läget :)

Jag hade säkert kunnat bli sjukskriven om jag velat då jag är fruktansvärd foglossning.. Men då jag gillar mitt jobb så har jag valt att kämpa på in i det sista. Men nu är det en vecka kvar till bf och kroppen behöver vila, så jag är hemma med vanligt föräldrapenning i väntan på födsel... Men hur mkt vila blir det om man ska ta hand om en 2 åring som såklart inte kan förstå att mammas rygg inte orkar bära, jag kan inte sitta på golvet och då blir han ledsen, han älskar att vara ute men då får man ju springa efter en stor del av riden och det orkar inte kroppen heller.. pappan jobbar 8-18 så det blir ju många timmar för min kropp.. Hade jag fått önska hade pappan lämnat och jag hämtar typ 15.00... får väl fråga, men tror det är 15 h/v som gäller :/
Svar på tråden BF April 2017, syskon