Sjukskrivning
Beklagar verkligen det som hänt er dotter.. sorgen efter att förlorat sitt barn går inte att beskriva....
Vi förlorade våran dotter i augusti 2015, jag var hemma i 4 månader på heltid, läkaren ville att jag skulle börja jobba efter 3 månader egentligen, fick hjälp från kuratorn att få läkaren att förstå att jag inte var redo att börja jobbat efter 3 och fick därmed 4.... Så om du har en bra samtalskontakt be om hjälp där!
Jag började jobba heltid med en gång efter eget initiativ men fick förslag att börja med 25 sedan 50 sedan 75 och tillslut 100 inom 1 månads tid.( Samtalskontakten hjälpte till där med) Men valde att börja 100% med en gång. Läkarna är väldigt skeptiska till sjukskrivning då de anser att man måste ut i vardagen igen för att kunna läka, ja visst de har delvis rätt men 6 veckor är ingenting så hoppas verkligen att du orkar stå på dig så du får en längre sjukskrivning eller begär att få träffa en annan läkare.
Fruktansvärt hemskt att du dessutom ska bli påmind om det hemska varje gång du går till din arbetsplats, det måste en läkare ta hänsyn till!
Jag var livrädd över att börja jobba, var extremt folkskygg, ångestattacker mm men att börja jobba gick över förväntan och jag kan idag säga att det var väldigt "nyttigt" att komma in i vardagen igen. Men allt tar sin tid och är verkligen individuellt om hur man hanterar sin sorg och vad som fungerar för en...
Hoppas att din läkare kan förstå dig och att ni kan hitta en lösning som passar dig <3