• Gravid 2008

kalas

Hej. Min tös ska fylla 8 och tänkte ha taco kalas. De flesta kalasen vi har varit på har varat i två timmar, kan de räcka på ett taco kalas oxå. Tror ni att barnen sitter ner och blandar och mixar och pratar eller tror ni att de blir rastlösa efter 20min.

Tänkte lite att ha taco kalas/mys en fredagskväll. Eller är det en dum dag? Vad finns de för mer nexicanskinspererande som man kan göra. Tänkte på en pinjata, men det har vi inte plats till.

Någon som har några andra förslag angående vad vi har tänkt för tema.

• Svar på tråden kalas
  • Alexi

Två timmar är helt lagom och tacokalas är väl kul. De lär dock inte sitta vid bordet i två timmar...

Jag vill också ha åttaårskalaset en fredagskväll i vinter, skönt att slippa blocka en hel lördag eller söndag för kalas.

• Frontline

Sitta i 2 timmar och prata och äta tacos det gör ju inte ens vi vuxna en fredagskväll så det är ju inte troligt att barn har ro till det.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Solstråle0001

Har alltid tyckt att två timmar är för kort även för korv med bröd! Hur många gäster är det?Sist tog paketöppningen säkert en halvtimma då min tjej, 9 år skulle öppna och alla skulle titta. Det var nog ca 12 gäster så det är värt att ta med i tidsplaneringen!
    Antar att ni även ska ha tårta eller glass också.
    Paketöppningen
    Mat
    Glass
    Lek
    Tror på 2,5-3 timmar!

• Gravid 2008
    Solstråle0001 skrev 2016-08-16 20:10:14 följande:

Har alltid tyckt att två timmar är för kort även för korv med bröd! Hur många gäster är det?Sist tog paketöppningen säkert en halvtimma då min tjej, 9 år skulle öppna och alla skulle titta. Det var nog ca 12 gäster så det är värt att ta med i tidsplaneringen!

Antar att ni även ska ha tårta eller glass också.

Paketöppningen

Mat

Glass

Lek

Tror på 2,5-3 timmar!

Min tös fyller år i december och sist så kunde bara 1 komma av 10 så jag tänkte vara ute i god tid denna gången. Jag hade tänkt mig någon efterrätt oxå men vet ej om de orkar de oxå. Kanske räcker med godispåse i slutet. Tror nog inte i heller att barnen hade suttit ner i två timmar, önsketänkande.

Jag har ett relativt litet hus, så det finns inte direkt plats för att ha någon större lek. Jag vet inte om jag inbillar mig men för några år sen när tösen hade en kompis hemma så hade tösens kompis svårt att lek, för hon tyckte att min tös inte hade direkt de bästa leksakerna. Såg de på henne. Jag är inte den som köper de som man direkt pekar på eller följer med i tränderna. Här är de lite hipp som happ och loppis etc.

Vad finns det för arrangerade lekar som man kan styra upp för barn som blir 8.
  • Alexi
    Gravid 2008 skrev 2016-08-17 03:49:09 följande:
    Min tös fyller år i december och sist så kunde bara 1 komma av 10 så jag tänkte vara ute i god tid denna gången. Jag hade tänkt mig någon efterrätt oxå men vet ej om de orkar de oxå. Kanske räcker med godispåse i slutet. Tror nog inte i heller att barnen hade suttit ner i två timmar, önsketänkande.

Jag har ett relativt litet hus, så det finns inte direkt plats för att ha någon större lek. Jag vet inte om jag inbillar mig men för några år sen när tösen hade en kompis hemma så hade tösens kompis svårt att lek, för hon tyckte att min tös inte hade direkt de bästa leksakerna. Såg de på henne. Jag är inte den som köper de som man direkt pekar på eller följer med i tränderna. Här är de lite hipp som happ och loppis etc.

Vad finns det för arrangerade lekar som man kan styra upp för barn som blir 8.
    Finns ju massor med lekar. Typ ägg på sked (två lag), sätta svans på grisen och sådant. Sen kan man ha pyssel, antingen vanligt pyssel eller på baktemat. Typ att du har bakat cupcakes i förväg och de får dekorera dem.
  • nnnnnnnn

Vi har ibland hämtat barnen på skolan och gått hem. Då är det lagom med fika direkt tex vattenmelon + glasstrut + dricka.
    Sen öppnar de paket och leker fritt utomhus/inomhus.
    Om det blir lite segt så leker vi lite organiserade lekar tex Pomperipossa där alla går runt och sedan lägger sig ner, lekledaren breder en filt över ett av barnen och de andra ska gissa vem som är borta. Eller Hela havet stormar. Men sist kändes det som att de börjar bli aningens för stora för detta... Kanske ha pysselkalas nästa gång istället...

När de är så stora och du har dåligt med plats, varför inte köra filmkalas?
    Tex 17.30 kommer barnen och då äter de tacos (15 - 30 min gissar jag). Efter maten blir det en mysig film och godis.
    19.30 hämtning.

Svar på tråden kalas