• Purpleeez

Blödning v 7+4

Hej. För ca 4 v sen plussade jag och min sambo, lyckan var total. Vår lilla tjej skulle få ett syskon. Men glädjen grusades ganska snabbt av oro. Jag började få bruna flytningar ca var 3e dag. För ca 2 v sen fick jag en liiiiiten blödning, blev knappt nåt i trosan ens en gång. Sen dess har det varit lugnt med bruna flytningar och allt.

Men i morse fick jag lite rödrosa på pappret. Sen nästa toabesök var det klarrött, besöket efter det mörkrött. Sen har det gått fram och tillbaka hela dagen, dock kommer det inte "ut" speciellt mycket utan ett enda trosskydd har räckt hela dagen. Har bokat tid för vul på fredag men vill gärna höra hur det sett ut för er andra som fått blödningar, om de resulterat i missfall eller en senare frisk bebis.

• Svar på tråden Blödning v 7+4
  • Pimpinellan

Alla gånger innan m.f, men då har det mycket snart övergått i störtflod och smärta. Denna gång blödning v.7 med färskt blod och det var ofarligt och v.18 brunt-också det ofarligt.

• Gamlamamman

Hade haft beigebruna flytningar i ca en till två veckor. Vaknade en natt av att jag blödde i v 10+6. Var heeeelt säker på att det var kört. Det störtblödde så att det rann efter benen. Det avtog efter ett tag. Åkte in till akuten och var beredd på att få ett piller för att stöta ut resten men fick istället se vår lilla skrutt på vul med ett pickande hjärta som slog. :)

Blödningen berodde då på att moderkakan låg knasigt nere vid livmoderhalsen.

Har inte haft liknande blödning sedan dess tack och lov. Det skrämmer upp en rejält. :/

Dock haft bruna flytningar efteråt men tar det med en nypa salt. :)

Blödningar är vanligare än man tror och det behöver inte vara kört. All lycka till dig!

• Fia 28

Jag blödde 3 gånger i veckorna 4-6, men allt är nog ok med min bebis än så länge (v.15).

• Purpleeez

Under kvällen/natten har jag fått smärtor också och det har kommit klumpar.. Tror tyvärr det är MF för min del :/

Svar på tråden Blödning v 7+4