• Idaarvidsson11

Sjunger jag bra?

Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat att sjungit ungefär i hela mitt liv, men såklart blir det mer "seriösare" nu när jag är äldre.

Men jag vet inte om jag är bra eller inte, sjunger aldrig för någon, sjunger alltid när jag vet att jag är ensam hemma.

Ibland sjunger jag lite när jag är med mina vänner bara spontant och dom säger att jag sjunger bra men jag vet inte, jag är osäker om det är bra eller inte.

Här är en video:

Kan ni snälla sägs vad ni tycker? Tack!!

• Svar på tråden Sjunger jag bra?
  • Aikido
    Aileen Allannah skrev 2016-08-16 21:22:13 följande:
    Eftersom länken inte fungerar så är det svårt att avgöra.
    Fungerar utmärkt från min burk.

TS: lite oslipad. Kanske inte rätt låt för dig?
  • Anonym (Moj)

Hej! Du har en intressant kärna i rösten och skulle nog kunna bli riktigt bra! Men... som det är nu håller inte rösten ihop, du missar toner osv. Kolla upp sånglektioner, din röst skulle bli spännande med rätt skolning. Bara sjunga hemma funkar för vissa men inte andra. Precis som någon kan skriva en bestseller hemma vid köksbordet medan andra behöver massor av skrivarutbildning (men kan då bli lika bra)

• Anonym (H)

Tycker också att du har en grund men behöver skolning. Du har en fin grundröst men sjunger lite falskt och ostadigt. Du skulle behöva jobba på magstödet och tekniken med någon som kan. Men jag tror du har potential. :) Lycka till!

• ikna

Tycker också grunden är fin, men du behöver träna. Oslipad diamant typ :)

• Anonym (Ja)

Håller med, du har en fin ton men behöver träna mer på att hålla den.
    Bra potential.

• FuckGoggleAskMe

Låter trevligt, men tyvärr, du sjunger inte bra alls. Du sjunger falskt och har inte en chans att bli en professionell sångare. Sorry!

• äsch
    FuckGoggleAskMe skrev 2016-08-17 00:09:27 följande:

Låter trevligt, men tyvärr, du sjunger inte bra alls. Du sjunger falskt och har inte en chans att bli en professionell sångare. Sorry!

Jag håller inte med.
    TS, ju mer du sjunger, desto bättre blir du. Öva, öva, öva. En grej som är bra (men kan vara tråkig) är att öva skalor. Sakta till en början för att se vilka toner du har lätt för och vilka du tycker är svårare. Du kan också se hur lågt och högt du känner dig bekväm att gå (pipiga och mörkare toner). Det finns absolut något där. Lycka till! :)
    PS: Jag var den stora musiknörden när jag gick i skolan (ni vet den där som fick sjunga på alla avslutningar, kunde spela diverse instrument och alltid valde musik som elevens val). En gång blev jag så irriterad på några tjejer under elevens val att jag utbrast att de ju definitivt inte kunde sjunga och vad gjorde de ens här?! Jag såg hur ledsna de blev och jag har aldrig sagt något sådant sedan dess. Jag tycker att vissa andra i den här tråden ska tänka på det. Man kan göra människor ledsna med sina ord och ta bort all deras musikglädje. Är det verkligen värt det? Vad tillför det i ditt liv att såra någon annan på detta sätt? Varför inte vara konstruktiv istället för negativ?
  • Aileen Allannah

Nu har jag lyssnat. Tyvärr är det rätt falskt, du missar många toner och det är inte behagligt att lyssna på. Men med en duktig sångpedagog kan du nog komma förbi det mesta och åtminstone bli en hyfsad sångerska.

• Anonym (12345)

Hör du själv när du lyssnar på inspelningen (om än inte när du sjunger) hur falskt det är på flera ställen? Det brukar vara lite det som avgör. Personer med bra musiköra hör att tonerna är fel, men om man inte ens hör det utan tycker att det låter bra kan det vara svårt att bli musiker.

Du har annars en fin och behaglig röst!

• Anonym (sångerska)

Du sjunger bitvis falskt, jag gissar att du inte har sjungit med band eller liknande så mycket och övat upp ditt gehör.

Normalt bör en musikalisk 15-åring kunna sjunga rent med enbart piano som ackompanjemang, så jag vet inte exakt vad som brister där.

Jag tycker att du ska ta lite sånglektioner och börja sjunga i band, det kommer du att lära dig enormt mycket av.

Sedan handlar en musikkarriär om många andra saker som hur lätt man är att marknadsföra, kontaktnät, personlighet och annat.

• Anonym (Dioi)

Jag gillar din röst. Tror att låten kanske inte är helt rätt för dig och din röst håller inte fullt ut, men med sånglektioner och träning så absolut! Sluta inte sjunga.

• Anonym (?)

Vad tycker du själv när du lyssnar? Kan du höra skillnad på när du sjunger rent och falskt? För är det svårt för dej att höra denna skillnaden, så blir det svårt att träna upp.
    Du blandar en ren sång, med intressant röst, med väldigt långa partier av illande falska toner. Kan du själv höra när det är bra och när det inte låter bra, så är det enklare att träna bort det sura.

• Fia 28

De gånger du håller tonen så låter det ju fint, men tyvärr väldigt falskt emellanåt. 

• sarafamilj

Jag tycker du har en underbart fin röst och att du som andra tipsar om borde träna din röst så du blir mer tonsäker. 

Svar på tråden Sjunger jag bra?