FuckGoggleAskMe skrev 2016-08-17 00:09:27 följande:
Låter trevligt, men tyvärr, du sjunger inte bra alls. Du sjunger falskt och har inte en chans att bli en professionell sångare. Sorry!
Jag håller inte med.
TS, ju mer du sjunger, desto bättre blir du. Öva, öva, öva. En grej som är bra (men kan vara tråkig) är att öva skalor. Sakta till en början för att se vilka toner du har lätt för och vilka du tycker är svårare. Du kan också se hur lågt och högt du känner dig bekväm att gå (pipiga och mörkare toner). Det finns absolut något där. Lycka till! :)
PS: Jag var den stora musiknörden när jag gick i skolan (ni vet den där som fick sjunga på alla avslutningar, kunde spela diverse instrument och alltid valde musik som elevens val). En gång blev jag så irriterad på några tjejer under elevens val att jag utbrast att de ju definitivt inte kunde sjunga och vad gjorde de ens här?! Jag såg hur ledsna de blev och jag har aldrig sagt något sådant sedan dess. Jag tycker att vissa andra i den här tråden ska tänka på det. Man kan göra människor ledsna med sina ord och ta bort all deras musikglädje. Är det verkligen värt det? Vad tillför det i ditt liv att såra någon annan på detta sätt? Varför inte vara konstruktiv istället för negativ?