Hur samarbeta med en narcissist pappa
Du skriver ett mail och talar om för honom att all er kommunikation från och med nu sker i form av mail och sms. Sedan gör du INGA undantag från detta. Låt honom inte dränera dig på energi!
Du skriver ett mail och talar om för honom att all er kommunikation från och med nu sker i form av mail och sms. Sedan gör du INGA undantag från detta. Låt honom inte dränera dig på energi!
Det är just genom sms jag får jämt höra vilken värdelös hora jag är .Och allt är ju fel vad jag gör som mamma och jag måste bevisa till honom att jag är bra.Tror inte ens polisanmälan hjälper.Han förändras ändå inte.
Ts, ditt ex är riktigt sjuk. Du skriver att han är narcissist, men jag tycker att han har klara drag av sociopati. Han är fullkomligt likgiltig för dina känslor och verkar njuta av att plåga dig.
När man utsätts för sådana människor så normaliseras detta beteende, och man ser till slut inte hur sjukt det är. Hur är han mot barnen? Risken är stor att detta kommer att drabba även dem i framtiden.
Du skriver ner det han sa om att föra barnen utomlands och sparar sms:en från honom inför en polisanmälan.
Finns det anledning att misstänka att han skulle föra barnen utomlands? Har han något annat medborgarskap än svenskt?
Det är allvarliga hot han kommer med, och finns det anledning att misstänka att han sätter dessa planer i verket kan det vara anledning att söka enskild vårdnad och umgänge under övervakning.
Som sagt - ingen verbal kommunikation längre. När träffar du honom och hur kan du undvika dessa tillfällen?