Bråk med kund på tradera.
Måste ha hjälp av andra som säljer/köper på tradera. Det är så att jag sålt en vara där jag haft bild och man ser tydligt på bilden att byxorna är begagnade. Jag har skrivit " fina (märket) byxor" . För dom var fina trots att dom var använda. Dock inte använda av mig då jag även köpt dom på tradera men dom inte passade. I alla fall jag hade utrop på 1 kr just för att dom var begagnade och man såg det på bilden. Folk bjöd och varan slutade på lite över 100 kr. Vilket jag blev glad för eftersom jag räknt priset under 50 lappen eftersom byxorna var begagnade. Jag har inte skrivit NYA byxor som man gör vid nyvaror på tradera. Jag har heller inte skrivit fint skick utan fina (märket) byxorna och storleken som stod i byxorna. Nu är det så att denna köpare mailar mig dagen efter och påstår att byxorna har stora hål. VILKET inte stämmer speciellt då jag är en pedat möjligt att det är smått slitet längst ner på byxorna men HÅL det var det definitivt inte när jag sålde dom.
Hon påstår att hon får längden till en annan än jag angivit (har inte angivit någon läng utan enbart storleken). Hon kräver pengarna tillbaka men vägrar skicka tillbaka mina byxor. Jag känner som så att om hon ska ha pengarna tillbaka då ska jag också på mina byxor tillbaka. Men detta vägrar hon. Hon är otrevlig i mailen och skäller och domderar. Påstår att myrorna vägrat ta i mot byxorna. Vilket jag är 100% säker på att hade jag gett byxorna till myrorna hade dom glatt tagit i mot dom pga att dom var är fina för att vara begagnat. Hon skriver att hon förut varit med om en liknade tvist hon vunnit. När hon skrev det kikade jag på hennes auktioner och det visar sig att hon säljer begagnade varor för _höga_ priser i paket pris och då funderar jag på om det är så att eftersom hon vill tjäna vi säger 500 för en vara så vill man ju knappast ha betalat 100 kr + porto då förlorar man ju ungefär 180 kr förstår ni hur jag menar? Vilket får mig att fundera på om det är så att hon köper begagnat bråkar med säljaren, hotar tills hon får rätt och sen lägger ut varorna.
Det känns väldigt olustigt allt detta. Speciellt när jag vet byxornas skick när jag skickade dom till henne och att hon hotat med en det ena än det andra. Hon kallar mig bedragare osv. ALLA andra affärer jag gjort på tradera har fått bra omdömmen. Folk har varit nöjda och bjudit på mina saker en gång till. Den här tjejen har 2 negativa omdömmen men har då sålt mer en mig lite över 500. Jag har precis börjat sälja där. Innan köpte jag _ofta_ och alltid fått bra omdömmen.
Hur ska jag göra? Min mamma föreslog att jag låter tjejen köpa mina byxor för en kr + frakten och jag ger henne resten. Och jag kommer förlora på den här affären just med tanke på att jag kunnat få dom sålda för högre pris. Jag antar att jag måste göra så men det känns för jävligt. Någon som varit i samma sists? Hur gjorde ni. Kommer hur som helt ringa tradera idag. Mailade dom igår för jag vill veta vem som här rätt här. För ord står mot ord och jag VET att hon ljuger.