Gravid utan ägglosning
Jag kände att det var dags för mig nu att skriva av mig..
Jag har nyligen (mest troligt) fått ett missfall. Det hela börjar med att för två år sen ca så hade jag utomkvedshavandeskap, efter det så har jag knappt haft någon mens, två gånger förra året. Jag och min partner har inte aktivt försökt att bli gravida men vi har haft sex regelbundet (ca 6-7 dagar i veckan) oskyddat i ca tre år nu. Och jag har sen innan även PCO. Och nu för två veckor sen så gjorde jag ett test som visade negativt, men jag kände att det är något som inte står rätt till så jag gjorde ett till test i förrgår som visade ett svagt plus.
Det mest förvirrande var ju såklart hur det kan ha gått till när jag inte har haft mens på flera månader, min tanke var förstås att jag kan ha fått en ägglossning.. Men jag gjorde så att igår ringde jag till barnmorskan som frågade mest om jag skulle behålla, och det var inget som vi har pratat om så jag svarade att jag inte visste, men i efterhand nu så hade jag sagt ja. Men iallafall så kunde hon inte göra så mycket, jag hade ont i nedre delen av magen och sa det till henne att jag var orolig att det kunde vara utomkveds igen, men hon sa att det nog är livmodern som växer.
Men jag blev vidarekopplad till gyn där hon mest viftade bort allt och sa att jag skulle ringa till något annat ställe som jag inte kommer ihåg var det var för jag blev så ledsen över att ingen kunde hjälpa mig.
Men jag hade ont hela dagen igår och brunaktiga flytningar och jag kände hela tiden att det måste vara ett missfall, och jag gjorde ett test nu imorse där plusset var ännu suddigare än igår, man såg det knappt så antagligen så var det ett missfall jag fick igår.
Är det någon annan av er som har liknande problem eller kan relatera? Jag är för övrigt 21 och min partner 24 och vi börjar väl känna att det är dags nu med tanke på att det kommer att bli svårt för oss att bli gravida. Och vi vill bli en famllj också. Jag måste också få igång mensen, sist jag skulle få det så fick jag äta så kallade "gulkroppshormoner", dom har hjälpt mig förut men sist ville dom inte fungera, men jag kände att jag ska ge dom en chans till.
Nästa steg är att ta mig till läkaren som får kolla upp allt och se var man kan göra. Jag har inga höga förhoppningar då det aldrig har lyckats eller blivit bra förut.
Det ena plusset som är starkare var den jag gjorde igår och den andra imorse..