Mår hemskt
Hejsan! Jag är gravid i vecka tolv och hittills har denna graviditet varit ett helvete för mig och jag har inte kunnat njuta alls.. Det är min andra graviditet och min första slutade i missfall vecka åtta. Alla prover visar på att allt är normalt men jag mår så dåligt, fick sluta jobba i vecka sju och eftersom jag enbart är vikarie får jag inga pengar för att gå hemma. Jag kräks ofta, det spelar ingen roll vilken tid det är på dygnet. Har fått lergigan utskrivet men det gör verkligen ingen skillnad. Jag är så trött och orkar verkligen ingenting. Nu har min sambo börjat jobba efter semestern och jag har sån ångest, jag klarar mig inte själv hemma. Sover på övervåningen och tar mig inte ner för att laga mat så jag ligger i sängen hela dagen och äter vindruvor och annat smått som jag kan äta. Jag känner mig så jävla hjälplös och har ångest över att jag inte kan jobba. Jag är adopterad och min mamma förstår inte då hon aldrig varit gravid utan hon tycker jag är larvig. Min svärmor förstår mig då min sambo har flera syskon men det känns verkligen som om hon är den enda i världen som förstår. Min barnmorska är jättetrevlig och vi trivs med henne men när jag tar upp detta så säger hon bara att det går över och det känns som jag inte tas på allvar eftersom vi är såpass tidigt in i graviditeten.Jag behövde verkligen få skriva detta och kanske få höra mer om er och era graviditeter, jag vet ju att jag inte är ensam i detta och min sambo är världens finaste och försöker stötta men varje gång han går ut genom dörren känner jag min ensammast i världen. Vill inte att han ska oroa sig mer än vad han redan gör.
Någon som känner igen sig och kan dela med sig av råd och tips? Tack för att du tog dig tid och läste.