Inga bristningar förra graviditeten - nu då?
Hej,
Fick min son för nio månader sedan och är nu gravid med lillasyster eller lillebror (i vecka 17). Jag fick inga bristningar under förra graviditeten, smorde in mage, rumpa, bröst och lår med kokosolja och bio oil (två gånger bio oil och en gång kokosolja, om dagen alltså). Nu vet jag inte om detta var anledningen till att jag inte fick bristningar, men har fortsatt likadant denna graviditet med. Om inte annat så hjälper det ju mot klådan när huden tänjer sig.
Det jag tänkte höra här är om någon annan sluppit bristningar första graviditeten, men fått bristningar under andra? (Helst någon som också fått syskonet tätt inpå, för jag tänker att har man väntat länge med att skaffa syskon kan kanske åldrande hud vara anledningen till bristningar under nästa graviditet?)
Alla säger till mig att det är ärftligt och handlar om hormoner. Men min mamma, mormor, mostrar, systrar, farmor och fastrar har alla fått fullt i bristningar, men jag fick inte en enda. Tur?
Ha det så bra!
PS. Jag är såklart mer glad över att vara gravid och få barn än jag är oroad över att få bristningar, men det vore såklart roligt att slippa bristningar igen