• Epok79

    Vi har inte träffats så länge .....

    Hej 
    Jag är 36 år nu och har träffat en man som ärr 44 år och vår kärlek känns trygg och han älskar verkligen mig, jag kan säga vad som helst till han. Vi har pratat mycket om ett litet kärleksfrö och jag vill verkligen ha en till liten knodd med mannen jag är särbo med. Vi har inte varit tillsammans så länge  ( 4 mån) men jag har vetat vem han är ganska länge ca 7 år och han är även en god bekant till min pappa. 
    Alla i min omgivning tycker han BÄST för mig. :) Hjärta
    Både han och jag har levt 2 ganska känslokalla relationer innan vi började träffas fast på två olika sett. 
    Sen så har jag mitt hem och han har sitt hem och det funkar toppen men nu till kruxet! 

    Jag har en tonårsdotter som han inte har träffat än och det av den enda anledning för att min tidigare relation satte tyvärr dåliga spår i henne att jag är livrädd att hon ska känna att hon och jag skulle hamna på samma bana igen, vilket jag aldrig skulle tillåta oss att göra hon är mitt allt. Tyvärr var balansen inte så bra med att försöka hålla ihop mor och dotter, mig och ex och ex och dotter som inte funka så bra ihop heller. :( ( Hade mycket ångest och stress över situationen) 
    Hon hade svårt att se sin mamma få daglig kritik om allt från disk i diskhon till att han kunde slänga ur sig att jag var dum i huvudet eller att hon själv inte satta disken i diskmaskinen efter ex en måltid mellis. 
    Att hon inte kände sig hörd och att jag försökte mitt yttersta till att anpassa alla att fungera och mitt ex som hade typ alla bokstavskombinationer. 
    Nu lämnade jag denna dysfunktionella relation och det är snart ett år sedan men min dotter är långsint och vi börjar liksom gå åt rätt håll först nu och det gick så långt att hon även ville bo hos sin pappa tills att jag hade städat upp det hem vi bodde i med mitt ex, jag var förtvivlad men samtidigt i efterhand så kunde jag lappa ihop allt på ett bra sett och som de flesta säger : tiden läker alla sår. 

    Nu är min fråga : Hur tycker och tänker ni ? 
    Jag vill gärna att de ska träffas men är som sagt livrädd att hon ska sticka från mig till sin far och även att hon är i en ålder där hormoner hoppar upp och ner ( 14).
    ( Mannen jag träffar i dag är så sjukt snäll och anpassar sig till mig och min dotter när hon är redo så tar vi det då säger han) men så kommer paniken min ÅLDER jag vill verkligen ha en lite större familj än den jag har med min dotter och jag vet att med honom kan vi bli det och han skulle ta hand om oss alla. 


    Jag blir inte äldre och inte heller mina ägg !!Obestämd

    Kom med råd eller en tanke bara. 
  • Svar på tråden Vi har inte träffats så länge .....
  • Samnovak03

    Hej,

    Jag tycker att du ska följa ditt hjärta och strunta i om ni varit tillsammans en kortare tid. Jag och min sambo har varit tillsammans i fem månader, vi planerar barn/giftemål osv trots den korta tiden tillsammans. Dock har vi känt varandra och varit vänner i två år innan med. Men om hjärtat vet vad det vill, är det bara och köra! Glad Lycka till!!

  • Epok79

    Hej samnovak

    Tack för ditt svar hur tycker du jag ska göra med mötet mellan min kille och dotter? Vad tänker du? (Behöver nya synvinklar)

  • Mammat3

    Vet din dotter om att du träffar honom? Om ni redan har börjat prata om att skaffa barn så borde ni nog låta dottern träffa honom.

  • Samnovak03
    angienea skrev 2016-08-18 17:18:45 följande:

    Hej samnovak

    Tack för ditt svar hur tycker du jag ska göra med mötet mellan min kille och dotter? Vad tänker du? (Behöver nya synvinklar)


    Jag tycker att ni kan börja långsamt. Hur gammal är din dotter? Vet att det står tonåring men det är stor skillnad på en trettonåring och nittonåring. Är hon i de yngre tonåren så kanske det är lättare att låta de träffa varandra när ni har tv-kväll eller liknande, när man inte känner att man "måste" prata så mycket. Är hon i de övre tonåren så kanske det går bra över en middag? Svårt att säga, men det känner du nog själv vad som passar bäst. Om du verkligen älskar din nya karl så kommer nog din dotter också garanterat att göra det med med tiden, även om hon kanske är skeptisk i början pga dåligt förflutet. Ge det tid bara, hon kommer nog börja inse då som småningom att han inte är likadan som ditt ex och bli positivt överraskad. Lycka till!
  • Epok79

    Hej Mammat3 
    Ja hon vet att vi träffas och vet mer och mer om honom nu. 
    Lite mer frågor kommer från henne då och då, han hade till och med köpt henne en ny dator att ha i skolan innan de ens har träffat. :) Jag tycker det var en fin gest och han är inte självisk någonstans. Jag ska fråga min dotter nästa gång hon är hos mig om hon känner för att träffa honom och då över en enkel vardags middag och att han sedan åker hem efter det.

    Samnovak min dotter är 13 och fyller 14 så det är en skör ålder med toppar och dalar. Jag älskar honom absolut han är så go och ett hjärta av guld.
    Jag vill nu bara att det ska bli så bra det bara kan och att hon ska tycka om honom, så vi i framtiden kan bli en större familj.. <3

    Tack för era ord nu hoppas jag att jag tar mod till mig för rädslan kan ta över.
    Vi har pratat om att förlova oss och gifta oss så fort allt med min dotter rullar på och att vi 3 har rest ihop och gjort lite saker ihop så att hon känner sig trygg.

    Sen kan det ju ta tid att bli gravid i min ålder :( Mycket tankar inom mig ) 

Svar på tråden Vi har inte träffats så länge .....