• Buba26

Väntan efter ett arbetsintervju

Hej, jag var på en arbetsintervju för lite mer än en vecka sedan. Den gick hur bra som helst, kände mig så glad och lättat när intervjun var över. Eftersom jag sökt jobb inom offentlig sektor så måste man gå igenom några prövning och det kan ta upp till några veckor men de sa att ibland så kan de skicka iväg ett mail så att man vet ifall man får jobbet eller ej.
    Nu väntar jag och dagarna känns så långa.
    De ska anställa 3 stycken. Borde jag ringa till de på slutet av nästa vecka eller bara vänta och se?

• Svar på tråden Väntan efter ett arbetsintervju
  • Carambolan

Ring. Säg att du fått ett annat mindre intressant jobberbjudande som du måste svara ja eller nej på och fråga när de kan ge besked. Då verkar du extra attraktiv och det är en bra ursäkt om det är många som ringer och tjatar.

• Buba26
    Carambolan skrev 2016-08-18 18:01:04 följande:

Ring. Säg att du fått ett annat mindre intressant jobberbjudande som du måste svara ja eller nej på och fråga när de kan ge besked. Då verkar du extra attraktiv och det är en bra ursäkt om det är många som ringer och tjatar.

Okej, jag kommer nog göra så. Vad tycker du, ska jag vänta tills på mitten av nästa vecka innan jag ringer? Då blir det 2 veckor efter intervjun.
  • Carambolan

Jag tycker att man kan ringa redan efter en vecka, om de inte vid intervjun berättade att det skulle ta längre tid.

• Buba26
    Carambolan skrev 2016-08-19 09:24:30 följande:

Jag tycker att man kan ringa redan efter en vecka, om de inte vid intervjun berättade att det skulle ta längre tid.

De sa till mig då att eftersom de måste göra säkerhetsprövningen så kan den ta upp till 3 veckor. Så om de inte hör av sig så betyder inte det att jag inte fått jobbet, men ibland så brukar de skicka iväg ett mail innan prövningen om man har fått jobbet eller ej. Det är just det jag grubblar över..
  • snedtak
    Carambolan skrev 2016-08-18 18:01:04 följande:
    Att ljuga tycker jag låter som en dålig strategi. Hade TS fått ett annat jobberbjudande hade det kanske varit meningsfullt. 
Svar på tråden Väntan efter ett arbetsintervju