• diskursen

På väg att bli sjuk/förkyld, hur kan jag förhindra det?

Det är så att jag börjat få halsont och snuva, har en väldigt viktig fotbolls match på Lördag där det är viktigt att jag är med. Som det är just nu skulle jag kunna spela, men om det blir värre är det tveksamt.

Hur kan jag förhindra att det förvärras, om det ens går???

• Svar på tråden På väg att bli sjuk/förkyld, hur kan jag förhindra det?
  • wallawalla
    diskursen skrev 2016-08-18 20:55:47 följande:

Det är så att jag börjat få halsont och snuva, har en väldigt viktig fotbolls match på Lördag där det är viktigt att jag är med. Som det är just nu skulle jag kunna spela, men om det blir värre är det tveksamt.

Hur kan jag förhindra att det förvärras, om det ens går???

Tjena!

Finns ett munskölj som heter Hexident som tar bort bakterier och inflatationer i munnen.

Hjälpte mig enormt när jag fick världens förkylning och ont i en visdomstand pga det.

Annars är det jättebra att bara äta små skedar med honung rakt upp och ner. Hjälper att bekämpa förkylningen samtidigt som det tar bort det onda i halsen om man har det.

Sen det vanliga, hinka te, drick mycket vatten, tvätta händerna, skölj ur din vattenflaska mellan påfyllningarna så du inte sköljer ner dina halsbakterier du drägglat ner i flaskan nästa gång du dricker ur den.

Hoppas det är till nån hjälp. :)
  • Ellie

För mig hjälper det ofta att äta salta saker, som chips, popcorn och liknande. Samt sova... Det är nog allra viktigast. Lägg dig och sov ett dygn så går det snabbare över.

• cosinus

Onsdag idag, sooooooov, vila och ta det lungt 1,5 dygn.

På fredag provar du promma lite snabbare och ser hur kroppen reagerar. Drar pulsen iväg för att du går lite raskt så lägg ner matchen. Är det "bara" slem/snor/hosta/bihålor så kör.

• Ellie
    cosinus skrev 2016-08-18 21:36:42 följande:
    Onsdag idag, sooooooov, vila och ta det lungt 1,5 dygn. På fredag provar du promma lite snabbare och ser hur kroppen reagerar. Drar pulsen iväg för att du går lite raskt så lägg ner matchen. Är det "bara" slem/snor/hosta/bihålor så kör.
    Ledsen att göra dig besviken (eller om du blir glad), men det är torsdag idag.
  • cosinus
    Ellie skrev 2016-08-18 21:56:30 följande:
    Ledsen att göra dig besviken (eller om du blir glad), men det är torsdag idag.
    Aj f-n det har du ju rätt i. Så går det när man ff har sommarlov med kidsen.

Då var det värre men då får jag nog ändå vidhålla min plan men med bara drygs vila. Drar kroppen igång med värsta pulsen för låg intensitet imorgon em är det hur man än vänder och vrider på det en dålig ide gå en match lördag
  • elyse

Gurgla med vatten och några droppar jod (Nyodex) några gånger varje dag.

Svar på tråden På väg att bli sjuk/förkyld, hur kan jag förhindra det?