Inlägg från: Mousan |Visa alla inlägg
  • Mousan

BF april/maj 2017

Hej! Jag och min sambo ( 26 och 31 år gamla och varit ett par sedan 2008) plussade också den 19/8, på första försöket. Har framförallt haft ömma bröst och mensvärk. Vill gärna berätta för hela världen men kommer att vänta tills v. 8-10 att berätta för familj.

• Mousan

Fått tid på MVC nästa onsdag, då får vi lite information, ultraljud blir runt v.11-12 om allt går som planerat.

• Mousan

V.5+2 jag har börjat att må lite mer illa (är rädd för att kräkas på jobbet, tänker på trovärdiga ursäkter som jag kan dra ????), värk i ländryggen, "mensvärk" och sova på magen är uteslutet då brösten ömmar för mycket. Jag har också börjat smörja in mage och bröst, håller tummarna för att bristningarna ska hålla sig borta ???? På onsdag ska vi till MVC och då får vi ny tid för inskrivning. Tiden sniglar sig fram och ibland kan det vara svårt att hålla tankarna på att allt kommer att gå vägen.

• Mousan

Blev så illamående för någon vecka sedan, fick inte behålla något utan kräktes upp allt. Gick till min läkare och fick medicin och blev sjukskriven i en vecka, nu mår jag bättre och är tillbaka på jobbet igen. De sa att jag skulle se illamåendet som ett gott tecken, att det då ska ha "satt" sig ordentligt. Hoppas på det!

Svar på tråden BF april/maj 2017