Inlägg från: ohsnap |Visa alla inlägg
  • ohsnap

BF april/maj 2017

Jag plussade för 8 dagar sen på äl+10, nu är jag 4+4 och enligt app beräknat bf 26e eller 27e april. Jag blev ganska panikslagen först (trots att vi hade inställningen "händer det så händer det") men nu har jag börjat landa i det, även om det känns lite för overkligt för att verkligen glädjas. Igår kände jag lite yrsel och illamående, och jag har lite ömma bröst- men i stort känner jag ingenting alls. Hoppas på en enkel graviditet då jag tränar/dansar väldigt mycket och har  ett flertal gigs inplanerade under hösten som jag ämnar klara av ;) 

Jag är 28 år och det är första barnet. 

• ohsnap
    vadelma skrev 2016-08-22 08:56:00 följande:
    Jag planerar också promenader och styrketräning så länge jag bara orkar. Löprundan imorse kändes dock rätt obehaglig, men det är ju individuellt och är inte farligt på något sätt vad jag förstått.

Jag är otroligt mycket tröttare än vanligt. Hoppas att tröttheten kommer i perioder nu annars blir det bara sova!
    Vilken vecka är du i? 
  • ohsnap

Jag är i vecka 5+2 nu, idag har jag verkligen noll symptom. Jag har dock haft molvärk tidigare, fått yrsel ett par gånger och ömma bröst på morgonen, men i skrivande stund känner jag inte något av det. Jag kan inte låta bli att tänka att det kanske betyder att nåt är fel- men hoppas att det bara är så att jag t e x kommer att slippa illamåendet. Det verkar ju ändå som att det är ganska vanligt att vara symptomfri, och även att illamående och dylikt dyker upp senare.. Jag längtar såå tills det gått några veckor till, jag kollar i boken Ett barn blir till varje dag, men såhär tidigt ser det lilla fröet ju mest ut som en mask ;)

Svar på tråden BF april/maj 2017