Inlägg från: Ellinorc |Visa alla inlägg
  • Ellinorc

BF april/maj 2017

Hej tjejer och stort grattis till era plus! :)

Jag plussade också morgonen den 19/8, 1 dag innan BIM!

I slutet av maj i år fick jag reda på att jag fått ett missed abortion i v.11 så detta plus var verkligen välbehövligt. Jag vågar inte riktigt känna samma glädje som sist, då besvikelsen var enorm vid missfall men självklart är detta ett steg i rätt riktning och jag tar en dag i taget.

Ska bli spännande att följa era graviditeter med mående, känslor och tankar <3

Med vänlig hälsning

Ellinor

• Ellinorc

Ska bli himla roligt att få följa hur en graviditet kan skilja sig från person till person!

Har ni några gravidsymtom? Jag är i v 5 (4+2) idag och det ända som jag kanske kan misstänka är ett gravidsymtom är att jag måste upp och kissa en gång varje natt, vilket jag aldrig gjort annars!

• Ellinorc
    Periksson90 skrev 2016-08-23 10:07:12 följande:

Vad kul att vi bara blir fler och fler här inne! :) mina symtom är molande i livmoder (gör ej ont bara obehagligt), små illamående/känslig för vissa dofter ibland, huvudvärk, är så hungrig att jag vaknar vid sex och måste äta någon (normalt kan jag inte äta frukost, mår då illa), trötthet och större ömma bröst. Är i vecka 5 (4+3) enligt senaste mens. Men enligt Naturalcycles som jag använt tycker sen att jag är i vecka 4 (3+5).

En fråga, vad säger man när man ringer barnmorskan? Typ bara hej jag fick ett positivt graviditetstest i lördags? :p

Ja lite molvärk har jag också haft men knappt märkbart!
    När jag ringde vid min förra graviditet sa jag bara att jag var gravid och ville boka tid för inskrivningssamal, och sen tog barnmorskan med frågor, inga konstigheter :)
  • Ellinorc

Kan ni inte berätta lite om er själva tjejer? :)

Hur gamla är ni, var graviditeten planerad? Hur länge har ni försökt bli gravida? osv!

Jag själv är 25 år. Min första graviditet i år var inte planerad men ändå välkommet. Efter vårat missfall så kändes det tomt så vi började försöka igen så fort kroppen återhämtat sig. Blev gravid på andra försöket! :)
    Jag bor med sambo och bonusbarn på 4 år tillsammans med en hund och en katt. Vi har precis flyttat till en större lägenhet så ett nytillskott kommer lägligt!

• Ellinorc

Ja vi är nog alla överens om att dessa första 13 veckor kommer vara nervösa och gå i snigelfart! Men vi får tänka positivt helt enkelt och försöka njuta av att vi faktiskt har ett litet frö som gror i magen <3

• Ellinorc

Jag har haft lite molvärk och trötthet och sen behövt gå upp och kissa på natten men annars inget markant symtom. Men vad jag hört så är det i v 6 som den första hormonvågen kan komma och med den också en massa symtom, oftast illamående. Jag är i v 4+5 nu så vi får se nästa vecka, låter kanske konstigt men jag skulle typ bli glad om jag hade illamående för då skulle det faktiskt kännas lite mer på riktigt. Vid min förra graviditet hade jag inget illamående men eftersom jag fick reda på att jag fått MA v 11 så vet jag ju faktiskt inte egentligen vilken vecka jag fick missfall, det kanske var redan innan v 6.

Jag har berättat för mina två bästa vänner, jag tänker berätta för föräldrarna i kanske v 9! Även om jag skulle få missfall igen så är det skönt att familj och vänner vet så att man får stöd därifrån.

Jag kommer berätta för resten av vänner och familj efter UL :)

• Ellinorc
    Redcat skrev 2016-08-26 14:58:33 följande:
    Tack jag hittade den, tack för tipset den va är ju jätte bra

Är beräknad 25/4 2017 och är i v 6 (5+2)?, blir de inte i vecka 5 om jag är 5+2?
    Jo egentligen är man ju i v 5 + x antal dagar, vet inte varför men det är så man räknar :) Grattis till plusset!
  • Ellinorc

V.6 (5+2), brösten är ömma och illamåendet börjar yttra sig PYTTELITE. Det är absolut inte ett illamående som man kan ha vid tex kräksjukan utan mer subtilt. Är som ett obehag som bara liksom ligger där i bakgrunden hela tiden, haha svårt att förklara!

Hur mår ni? :)

• Ellinorc
    Periksson90 skrev 2016-08-29 12:34:12 följande:
    Är i vecka 6 (5+2) jag med! :) Brösten är större och hårdare, spänner i dom. Både bröst och bröstvårtor är så ömma, kläder och bh emot är inte jätte skönt. Illamående som kommer och går, främst morgon och kvällar men som kan komma när som helst. Är tack och lov hanterbart och ej kräkts än. Får hungerattacker lite till och från. Kissar mer nu både på dag och nattetid. På kvällarna har jag senaste dagarna fått molande värk i livmodern, håller i sig ca 1-2 timmar, antar att de är växtvärk. Humöret har svängt två gånger då sambon gjort mig fruktansvärt arg för ingenting, haha.

Annars så känns det hela overkligt, jag som trodde jag skulle säga till både vänner och familj på en gång har fortfarande ej fått ur mig något trots flertalet tillfällen.
    Jag måste också upp nästan varje natt på toa, vilket jag aldrig behövt tidigare. Men överlag tycker jag att jag mår väldigt bra faktiskt, något trött men det kan ju likagärna ha och göra med det ruggiga vädret ute :)

Ja visst känns det overkligt, overkligt över att man faktiskt kunde bli gravid, och att det ska växa en bebis inuti ens mage?! haha :)
  • Ellinorc
    Periksson90 skrev 2016-08-29 16:39:35 följande:
    Vad skönt att du mår bra överlag :) mår också egentligen ganska bra, haft semester en vecka själv nu medan sambon jobbat så har nog bara känt efter en jäkla massa i kroppen i brist på annat att göra hemma ;)
    Ja men precis jag tror man känner efter lite extra och tolkar alla symtom som graviditetssymtom. Igår blev jag jätte yrslig helt plötsligt när jag stod och lagade mat, nästan svimfärdig i några sekunder. Och det brukar aldrig hända så det måste ha något att göra med graviditeten :)
  • Ellinorc
    Petitesser skrev 2016-09-01 20:22:32 följande:
    Jag känner fortfarande rätt lite tycker jag, så jag oroar mig rätt lite. Jag känner en del symptom, rätt svullen om magen, lågt blodtryck och ömmande bröst till och från, men stor del av tiden känner jag mig helt normal. Imorgon tänkte jag ta ett nytt digitalt test med veckoindikator och hoppas att det ska ha ökat! Ska nog boka in ett privat vul om i v.9 eller v.10 för jag vill veta att det finns ett litet hjärta som slår där inne.

Vi har berättat för två vänner, och jag längtar efter att berätta för fler, men min partner vill fortfarande att vi väntar, speciellt innan vi berättar för tex hans familj, tror att han är nervös över det.
    Jag känner inte heller så mycket mer än ömma bröst, kissnödig, trög i magen. Jag har bokat ett VUL i v 11 så det känns skönt!
Svar på tråden BF april/maj 2017