Inlägg från: Lillpandan |Visa alla inlägg
  • Lillpandan

BF april/maj 2017

Hejsan!

Jag hoppar in här om det är ok. Jag plussade i torsdags, alltså 18/8, bim var igår 20/8. Det var första månaden vi försökte och jag har velat ha barn i så många år så det känns helt otroligt.

Känner mig pigg och mår inte illa än men har ömma bröst och typ lättare mensvärk hela tiden. Och så är jag jätteorolig för att jag inte trodde det skulle hända så fort och därför inte ätit folsyra innan. Hur har ni andra gjort?

• Lillpandan
    natlin skrev 2016-08-21 16:18:17 följande:

Började äta folsyra och lite extra vitaminer igår :)

Hur gör med träning å så? Har tjejmilen inbokad 3sep, får se hur det går. Kör ni på som vanligt eller hur ser era dagar ut?

Jag ska också springa ett 10km lopp 17 september. Hoppas bara att jag mår tillräckligt bra fortfarande då :) Sen hoppas jag kunna promenera och köra lättare styrketräning under graviditeten för att inte tappa all styrka men man vet ju aldrig hur man mår.
  • Lillpandan
    natlin skrev 2016-08-21 19:56:31 följande:

Grattis till plusset. Vi plussa samma dag :)

Själv har jag bim idag.

Tack! Det är nästan så jag inte tror att det är sant! ????
  • Lillpandan
    Ellinorc skrev 2016-08-24 07:47:32 följande:

Kan ni inte berätta lite om er själva tjejer? :)

Hur gamla är ni, var graviditeten planerad? Hur länge har ni försökt bli gravida? osv!

Jag själv är 25 år. Min första graviditet i år var inte planerad men ändå välkommet. Efter vårat missfall så kändes det tomt så vi började försöka igen så fort kroppen återhämtat sig. Blev gravid på andra försöket! :)

Jag bor med sambo och bonusbarn på 4 år tillsammans med en hund och en katt. Vi har precis flyttat till en större lägenhet så ett nytillskott kommer lägligt!

Vi är båda 30 och det är första barnet. Vi tänkte att vi skulle sluta skydda oss och se vad som händer förra månaden. Jag trodde att det skulle ta något år eller så men vips så plussade jag. Vi är båda väldigt glada för vi har velat ha barn länge men det har inte riktigt varit läge med jobb och karriärer och massa annat. Jag är ärligt talat både överlycklig men också livrädd för att nåt ska hända.

Vi bor i Göteborg.
Svar på tråden BF april/maj 2017