Inlägg från: Diremone |Visa alla inlägg
  • Diremone

BF april/maj 2017

Här är en till som precis fått ett plus på stickan

Enligt app så är jag i vecka 4+3 idag. Första graviditeten

Tror inte riktigt att poletten har trillat ner hos mig än och att jag har fattat att det faktiskt händer nu, men det beror nog på att jag inte känner mig så annorlunda än liksom - inga "symptom" direkt. Har känt metallsmak i munnen någon gång, känt av åksjuka nån gång sådär.. Annars har jag bara en mensvärksliknande molande känsla i nedre delen av magen ibland - men den känslan är jag ju van vid att ha..

För oss tog det ca. 1,5 år och vi hade börjat oroa oss lite för om det kunde vara något fel och påbörjat en utredning - men nu tog det sig på egen hand ????

"Lägligt" nog så hade jag fått veta tidigare samma vecka som jag plussade att jag kommer bli uppsagd från min fasta tjänst (arbetsbrist), så saker och ting går ju inte riktigt som planerat där...

• Diremone
    Ellinorc skrev 2016-08-24 07:47:32 följande:

Kan ni inte berätta lite om er själva tjejer? :)

Hur gamla är ni, var graviditeten planerad? Hur länge har ni försökt bli gravida? osv!

Jag själv är 25 år. Min första graviditet i år var inte planerad men ändå välkommet. Efter vårat missfall så kändes det tomt så vi började försöka igen så fort kroppen återhämtat sig. Blev gravid på andra försöket! :)

Jag bor med sambo och bonusbarn på 4 år tillsammans med en hund och en katt. Vi har precis flyttat till en större lägenhet så ett nytillskott kommer lägligt!

Vi är båda runt 30, det är vår första graviditet och vi har aktivt försökt i ca 1,5 år utan att det velat ta sig. Så vi är såklart glada nu när det äntligen tog sig! Men även oroliga för att något ska gå fel. Vi hade båda velat skaffa barn tidigare, men omständigheter har gjort att det inte varit läge liksom...
  • Diremone
    vadelma skrev 2016-08-25 10:16:42 följande:

Grattis till alla nya plus!

Är det någon som ringt MVC än?

Jag har Plussade i lördags och ringde MVC i måndags. Lika bra å boka in sig liksom :-P Har fått tid för inskrivning 15 sep - vilket var första lediga inskrivningsdagen.
  • Diremone
    Eevy skrev 2016-08-25 16:22:05 följande:

Hej alla glada.

Är gravid i V.6 (5+2) så himla spännande.

Detta är vårt första graviditet, båda är 31 år.

Igår hade jag ganska kraftig mensvärk som gick över ganska snart. Ingen blödning som tur är, blev lite orolig.

Symtom i övrigt:

Kissnödig som bara den, lite illamående, brösten känns tyngre, men de gör ej ont.

Beräknad 25/4.

Hur känner ni andra?

Kram & grattis!

Innan jag plussade kände jag järnsmak i munnen ett par gånger och var lite åksjuk (mer än vanligt) och så har jag haft lite mensvärksliknande känningar i magen. Dock har jag aldrig någon kraftig mensvärk när jag får mens så man kanske mer kan kalla det obehag.

Senaste dagarna har det dock lugnat ner sig med mensvärkskänslan och jag känner den bara ibland. Så för tillfället har jag i stort sett inga "symptom" alls.. Vet inte om jag borde vara orolig?
  • Diremone
    Tokgurkan skrev 2016-08-26 07:17:03 följande:

Har ni berättat för familjen? Vi har berättat för min mamma och min svärmor. Vill berätta för mina 3 syskon också så tror jag berättar det idag, hatar att hålla så stora hemligheter, är inte bra alls på det. Vänner får dock vänta till senare.

Nej, än så länge vet ingen.. Vi hoppas kunna dölja det till jul.... Men får väll se hur det går med det :-P I alla fall tänker vi nog hålla det för oss själva ett tag till
Svar på tråden BF april/maj 2017