Inlägg från: quadrifolium |Visa alla inlägg
  • quadrifolium

BF april/maj 2017

Plussade igår kväll.
    Mensen 5 dagar sen så jag testade med tron om att den faktiskt bara var sen, precis som förra månaden. 
    Vi gifte oss för drygt en månad sedan så tänkte att stressen inför bröllopet rubbat hela cykeln. Meeen, där blev ett tydligt plus på testet. Var tvungen att gå ut till maken och fråga om han såg vad jag såg, om jag verkligen läste av testet rätt.
    Ringt BM idag och fått tid för hälsosamtal 8/9.
    Enl. app BF 25 april 2017. 
    Vi har planerat för barn på det viset att vi sagt att händer det så händer det.Trodde verkligen inte att det skulle bli så snart efter att vi börjat försöka. 

• quadrifolium

Jag är 29, min man likaså. Han fyller 30 i november och vi är nygifta (16 juli 2016). Första barnet. Planerat på så vis att vi bestämt oss för att strunta i kondomerna efter bröllopet och låta det bli om det blir. Ingen planering med appar och ÄL-stickor. 
    Så gravid på första försöket får man väl säga. Ska bli sååå spännande. Lite roligt också att syrran får sitt första barn i december, så det blir väldigt jämngamla kusiner. Vecka 6 (5+1) nu.
    Bara längtar tills det blir läge att berätta för våra familjer. För mina föräldrar blir det barnbarn nummer två men för makens blir det första.

• quadrifolium
    Redcat skrev 2016-08-26 14:58:33 följande:
    Tack jag hittade den, tack för tipset den va är ju jätte bra

Är beräknad 25/4 2017 och är i v 6 (5+2)?, blir de inte i vecka 5 om jag är 5+2?
    Du är ju i den påbörjade veckan nummer 6.

Är beräknad samma dag som du. :) 
  • quadrifolium

Var visst en dag före dig såg jag.

Ja, det är vårt första.

5+0 är första dagen i vecka 6.

Redcat skrev 2016-08-26 21:28:00 följande:

Så när man är typ 5+1 så börjar man vecka 6? Och när man är precis på 5 så är man ststa dagen i vecka 5? Är de bara jag som tycker att de låter konstigt

Va roligt är de också ditt första?

• quadrifolium

Jag är 29 och min man fyller 30 nu i november. Vi hade bestämt oss för att vänta med barn tills vi gift oss. Vi gifte oss i juli i år och blev gravid på första försöket. Helt galet då jag hade läst att det i genomsnitt tar 7 månader att bli gravid när man börjar försöka.

Ska till BM på hälsosamtal 8 september.

Redcat skrev 2016-08-26 22:18:57 följande:

Okej, hmm känner att jag blir lite snurrig på hur man räknar hahaha

Hihi jaha men de är ju endå väldigt nära va roligt att du också ska ha din första

Får jag fråga hur det ser ut för dig, hur gammal du är, gift/sambo/fästman, hur länge ni försökte (liksom hur din resa har varit )

Själv är jag 24år och min fästman är 29år vi försökte över ett år och gjorde sedan en fertilitet utredning, dom kom fram till att vi skulle behöva göra ivf för att det inte är så stor chans att vi kunde lyckas själva. Gjorde behandlingen och första insättningen i april/maj som inte tog sig. Fick vänta över sommaren ("sommar stängt") och fick göra en insättning utav ett fryst ägg den 12August. Hade bmi 22augusti och testdag 25, men eftersom mensen inte syndes till så övertalade min sambo mig att ta ett test dagen före testdagen, använde ett vanligt CB. Jag gjorde testet på eftermiddagen och innan jag ens han starta tidtagaruret (jag skulle lämna testet inne på toan så vi båda kunde kolla samtidigt) så lös pluset starkt, jag vart så chockad att jag började storböla och springer ut ifrån toan. Min sambo kollar på mig som om jag vore helt knäpp och frågar vad som händer, de enda jag får fram "jag hann inte", då frågar han om något gick fel och de enda jag får fram "gå in och kolla, jag hann inte" samtidigt som jag storböla. Han går in och kollar på testet och blir helt stel hahaha då sa jag att jag inte hann starta tidtagaruret innan de kom fram, då går han förbi mig och ställer sig i hallen och lutar sig mot sin doa dörr och bara stirrar in i väggen hahaha han vart så chockad att han visste inte vart han skulle ta vägen hahaha sen efter ett tag kommer han tillbaka och kramar om mig haha vi har försökt i över 2år och de här är andra pluset vi fått, första fick jag förra året en dag före bmi och fick missfall två dagar efter.

• quadrifolium
    Redcat skrev 2016-08-27 18:11:26 följande:
    Grattis till bröllopet jag och min sambo planerar bröllop till 2019 (har lite saker vi måste fixa före ) va kul att de gick så fort för er förstår att ni måste ha blivit lite chockade

Va kul, hoppas allt går bra känner du av någon syntom än?

Jag ska upp och göra ultraljud den 15 sep, och sen enfter de kommer jag skriva in mig hos BM om de ser bra ut vi va tvugna att åka till en annan stad för ivf behandlingen och då sa dom att de är bra att vänta tills man vet helt säkert innan vi skriver in sig hos BM i våran stad (blir ju lite annorlunda när man går igenom en sådan här sak hehe)
    Tack.

Ja, det hade vi väl inte räknat med att det skulle gå så fort riktigt... Men vi ser ju inte fram emot det mindre för det, även om vi kände att vi får lite mer bråttom att börja renovera vårt nya hus nu. Men det ska väl ordna sig det också.

Har mått illa några morgnar, har som molande mensvärk, springer på toa ganska många fler gånger varje dag än jag gjorde tidigare. Och så upplever jag att jag är mer lättretlig, precis som innan mens, och uppsvälld.
  • quadrifolium
    vadelma skrev 2016-09-01 18:27:55 följande:

Hur går det för er? Känner ni några förändringar i symptomen?

Springer på toa jämt, och mår illa till och från. Blir yr av att stå länge på ett sätt jag inte känner igen riktigt. Blir liksom väldigt matt.

Idag har vi berättat för de blivande farföräldrarna. De blev såklart glada. Skrattande Till helgen berättar vi för mina föräldrar. Visst, det är tidigt, men skulle det hända något så att det inte blir nån bebis sen kan det vara skönt att de vet om vad som är på gång. Våra chefer vet också, så att de vet varför vi blir frånvarande då och då. Och för att de ska kunna planera på arbetsplatsen. Det var väldigt uppskattat.
  • quadrifolium

Började må illa i fredags. I helgen blev det värre och har varit konstant illa hela tiden. Var bättre en stund på förmiddagen idag, men nu mår jag skitilla igen. Hoppas verkligen att detta släpper, för fixar inte att jobba om det ska hålla på såhär.

• quadrifolium
    längtafia skrev 2016-10-13 13:23:39 följande:
    se till att få lergigan comp, då kommer du kunna jobba! Det räddade mig!! Har just klarat 2 dagar utan och vågar nog nästan säga att det värsta är över.... är snart i v.13 
    Fick lergigan comp för några veckor sedan. Ringde till MVC och sa att jag inte stod ut längre. Levde en vecka på nyponsoppa, banan och piggelin. 
    Är i v 13 (12+4) och mår fortfarande lika illa om jag inte tar tabletterna.
Svar på tråden BF april/maj 2017