Ellinorc skrev 2016-08-29 10:24:16 följande:
V.6 (5+2), brösten är ömma och illamåendet börjar yttra sig PYTTELITE. Det är absolut inte ett illamående som man kan ha vid tex kräksjukan utan mer subtilt. Är som ett obehag som bara liksom ligger där i bakgrunden hela tiden, haha svårt att förklara!
Hur mår ni? :)
Är i vecka 6 (5+2) jag med! :) Brösten är större och hårdare, spänner i dom. Både bröst och bröstvårtor är så ömma, kläder och bh emot är inte jätte skönt. Illamående som kommer och går, främst morgon och kvällar men som kan komma när som helst. Är tack och lov hanterbart och ej kräkts än. Får hungerattacker lite till och från. Kissar mer nu både på dag och nattetid. På kvällarna har jag senaste dagarna fått molande värk i livmodern, håller i sig ca 1-2 timmar, antar att de är växtvärk. Humöret har svängt två gånger då sambon gjort mig fruktansvärt arg för ingenting, haha.
Annars så känns det hela overkligt, jag som trodde jag skulle säga till både vänner och familj på en gång har fortfarande ej fått ur mig något trots flertalet tillfällen.