• bibow

HJÄLP!

Jag är orolig att jag är påväg att få ett missfall.
    Mina bröst har ömmat i princip sen jag blev gravid men har helt plötsligt slutat ömma, illamåendet har avtagit och jag är nu jätteorolig att jag kommer få missfall. 
    Har inte haft några bruna eller röda flytningar, än. 
    Gick in i vecka 13 i onsdags.

Kan man ringa bm och begära ett ultraljud? För att lugna sig själv typ.

Förlåt för osammanhängande men vet inte vad jag ska ta mig till och vågar inte ringa 1177 för vill inte låta som en galning... 

• Svar på tråden HJÄLP!
  • 8airam8

Lugn. Det är meningen att brösten ska sluta ömma. Man har inte alla symtom hela tiden, det är helt normalt. Du behöver inte ringa 1177, men ring gärna din barnmorska på mvc så får hon berätta för dig att allt är som det ska vara.

• bibow

Okej tack. Är min första graviditet och inser nu att jag har noll koll. Haha
    Ska ringa mina barnmorska på en gång ! :)

• Cyanea

Precis som ovanstående säger så varierar symptomen under graviditeten. Jag mådde olika från dag till dag. Det kanske inte är normalt för alla, men det var normalt för mig. Sen är du nu i de ökända "spökveckorna" - då brukar de tidiga symptomen man haft minska och/eller försvinna. Många oroar sig för missfall just kring v. 12/13 på grund av detta. 

Men är du väldigt orolig är det klart du kan ringa om be om ultraljud. Det är dock tveksamt om de går med på det (beroende på var man bor och hur fullt upp de har). Finns det privat klinik brukar man kunna betala för ett ultraljud där om MVC nekar. 

Ta det lugnt och lycka till :) 

Svar på tråden HJÄLP!