• Anonym (biffen)

Glömde besikta lös dragkrok??? - Godkänd

Gjorde besiktning och kom efter avfärd därifrån på att jag glömt ta fram den löstagbara dragkroken. De sa ingenting om något, ingen anmärkning, allt gott och bra, godkänt.

Ska jag låta det vara eller höra av mig till besiktningsstationen och be dem kolla? Risk för att det kanske kostar extra menar jag...

• Svar på tråden Glömde besikta lös dragkrok??? - Godkänd
  • Nyfikna72

Är den godkänd så är det väl ingen ide att åka tillbaks? Det händer att de glömmer att kolla dragkrokar men det är ju inte hela världen. Se till att hålla det rent och fetta in det som behövs och kanske provmontera ibland bara.

• Anonym (biffen)
    Nyfikna72 skrev 2016-08-19 17:17:52 följande:

Är den godkänd så är det väl ingen ide att åka tillbaks? Det händer att de glömmer att kolla dragkrokar men det är ju inte hela världen. Se till att hålla det rent och fetta in det som behövs och kanske provmontera ibland bara.

Använder den ju i princip aldrig. Det var bara en tanke. Hade den inte funnits med vid efterfrågan från dem borde det väl gett anmärkning, eller?
  • Anonym (En som vet)

Blev du godkänd så är du godkänd!

Om du själv inte misstänker något fel så är det meningslöst att åka tillbaka.
    De kollar bara att mekanismen som lossar/fäster dragkroken verkar fungera.

Om det inte finns några synliga fel blir man bara underkänd om den inte går att ta loss eller om man inte kan sätta fast den.

Jag blev en gång underkänd för att jag glömde dragkroken hemma, det var inte roligt. Efter det ska den alltid ligga i bilen eller sitta monterad.

• Anonym (biffen)
    Anonym (En som vet) skrev 2016-08-19 21:34:31 följande:

Blev du godkänd så är du godkänd!

Om du själv inte misstänker något fel så är det meningslöst att åka tillbaka.

De kollar bara att mekanismen som lossar/fäster dragkroken verkar fungera.

Om det inte finns några synliga fel blir man bara underkänd om den inte går att ta loss eller om man inte kan sätta fast den.

Jag blev en gång underkänd för att jag glömde dragkroken hemma, det var inte roligt. Efter det ska den alltid ligga i bilen eller sitta monterad.

Som sagt, den används aldrig. Har inget behov av att köra släp och krånglar det får jag lösa det då. Den sitter aldrig i utom på besiktningen.
Svar på tråden Glömde besikta lös dragkrok??? - Godkänd