Pojkar med klänning?
Från och med årsskiftet så kommer Åhlens slå ihop pojk- och flickavdelningen till en gemensam barnavdelning där kläderna istället kommer vara sorterade endast efter storlek och inte efter kön. Vad har ni för åsikter om detta?
Från och med årsskiftet så kommer Åhlens slå ihop pojk- och flickavdelningen till en gemensam barnavdelning där kläderna istället kommer vara sorterade endast efter storlek och inte efter kön. Vad har ni för åsikter om detta?
Låter riktigt bra!
Kvittar mig. Jag köper ändå det jag vill ha oavsett avdelning.
Jättebra tycker jag. Man behöver fortfarande inte köpa klänning till varken pojkar eller flickor om man inte vill.
Jättebra! Har en pojke och köper mest från "pojkavdelningen" men tror det blir lättare att hitta fina saker på detta sätt.
Äntligen!
Underbart!
Jättebra!
Jättebra!
För mig underlättar det, jag köper framförallt till killarna mycket kläder till båda på både flick och pojk. De är så smala att t ex tjejbyxor oftast sitter mycket bättre.
Kanon! Då slipper jag gå på tjejavdelningen för att hitta färgglada brallor (som pojkarna gillar hemma).
En gemensam barnavdelning är kanon! Sonen vill inte ha klänningar, dock färgglada byxor som oftast finns på tjejavdelningen. Förstår inte varför lila byxor bara ska finnas på tjejavdelningen. Det kommer nog underlätta för många föräldrar att ha alla kläder enbart sorterade efter storlek o inte kön.
Bara bra. Det är ju i slutändan föräldrarna som bestämmer hur barnen ska kläs -inte Åhléns. Därför finns det ju inget att kritisera med detta. Inte ens flr den som vill ha traditionella kil- och tjejkläder.
Bara inte andra klädkedjor hoppar på denna fjantiga trend. Ählens kommer förlora på detta. Orka kolla igenom tunikor och klänningar när man letar efter jeans och nån fräck tröja till sonen. Eller tvärtom, leta igenom bland Batmantröjor o killshorts när man letar klänning o tunika typ till sin dotter. Snart börjar de väl blanda frukt o grönsaker huller om buller också : 0. Haha
Bara inte andra klädkedjor hoppar på denna fjantiga trend. Ählens kommer förlora på detta. Orka kolla igenom tunikor och klänningar när man letar efter jeans och nån fräck tröja till sonen. Eller tvärtom, leta igenom bland Batmantröjor o killshorts när man letar klänning o tunika typ till sin dotter. Snart börjar de väl blanda frukt o grönsaker huller om buller också : 0. Haha
Jag föredrar uppdelat. oftast jeans är formsydda och passar mindre bra på lilleman. Däremot så om min pojk vill ha klänning, rosa eller vad de nu kan vara spelar ingen roll för mig, men jag tycker man har en bättre översikt när de är uppdelat.
Nu handlar jag inte på Åhléns så jag har ännu inget bekymmer, men jag hoppas verkligen inte några andra butiker tar efter.
Jag hade väntat mig att de vuxna skulle föregå med ett gott exempel. För inte fan är det tal om att mixa våra damkläder med herrkläder. Och inte fasiken ser man vuxna män med klänning ofta i Sverige.
Varför lägga resultatet av överdriven jämställdhet på barnen?
Har aldrig förstått det.
Hur får du uppdelning efter plagg och färg istället för kön till att bli = pojkar med klänning?
Hur får du uppdelning efter plagg och färg istället för kön till att bli = pojkar med klänning?
[quote=76900071][quote-nick]cosinus skrev 2016-08-20 22:48:56 följande:[/quote-nick]Kreativ rubriksättning a la se och hör :D[/
Ja, verkligen. Sen kallar de andra för "hysteriska", "överdrivna" och "fjantiga". Vet inte om man ska skratta eller gråta.