• sniffs

HPV vaccination?

Min dotter är 11 år och har börjat 5:an nyss och har nu fått papper om HPV vaccinet som de ska få i sep. Hur har ni andra gjort? Gett era döttrar eller struntat i det? Jag tycker det är jätte svårt att bestämma. Läste någonstans förut om en flicka som blivit förlamad efteråt.
    Jag har googlat men kan inte hitta om den flickan längre. Ni som gett era döttrar vaccinet hur mådde de sen?

What goes around comes around
  • Svar på tråden HPV vaccination?
  • sniffs

Men alla vaccin har ju biverkningar. Se hur det blev med svininfluensan, en del fick sjukdomar! Tycker det är bra att man reflekterar lite. Har du själv någon dotter Scalaren? Gett henne vaccin?

• Långbenopluto
    sniffs skrev 2016-08-19 15:40:52 följande:
    Men alla vaccin har ju biverkningar. Se hur det blev med svininfluensan, en del fick sjukdomar! Tycker det är bra att man reflekterar lite. Har du själv någon dotter Scalaren? Gett henne vaccin?
    Alla mediciner/vacciner etc har biverkningar.

Du kan INTE jämföra detta vaccin med svininfluensavaccinet, för det vaccinet kom efter en akut snabb tillverkning utan forskning etc.

HPV-vaccinet har gåtts igenom ordentligt!

Ja, min dotter har givetvis fått vaccinet, utan tvekan. Alla i hennes årsgång tog det, hörde ingen som undrade som dig eller ens jämförde med svinvaccinet.
  • sniffs

Ok, de jag pratat med här har undrat precis som jag!! Ser inget som helst konstigt i det! Ska du bara vara otrevlig i dina svar, behöver du inte svara tycker jag. Jag ville ha svar på mina frågor och funderingar, ingen som antyder att jag är underlig i mina funderingar!!

• Långbenopluto
    sniffs skrev 2016-08-19 17:51:15 följande:
    Ok, de jag pratat med här har undrat precis som jag!! Ser inget som helst konstigt i det! Ska du bara vara otrevlig i dina svar, behöver du inte svara tycker jag. Jag ville ha svar på mina frågor och funderingar, ingen som antyder att jag är underlig i mina funderingar!!
    Jag är inte otrevlig alls, jag ger dig bara svar, och detta är ett faktiskt ett diskussionsforum och då betyder det att jag får fundera och ställa frågor också!
  • BeautifulMoments

Jag tog det själv (25 år gammal) och kommer ge det till mina flickor när de blir äldre.

Håller med om att svininfluensavaccinet och HPV vaccinet inte kan jämföras. Svininfluensavaccinet fick inte mina barn.

My life, My choice!
  • FruNyfiken

Vi, tillsammans med dottern, valde att inte vaccinera.
    Dels för att det rapporterats en hel del biverkningar i andra länder och dels för att det då inte fanns någon svensk forskning om långtidsbiverkningar. Dessutom fick vi höra att många som vaccinerat sig i andra länder struntar i att ta cellprover eftersom de tror att de är immun mot allt, vilket de inte är.
    Vi har två döttrar till och när de kommer upp i samma ålder får vi diskutera och kolla forskning igen innan vi fattar beslut.

• BeautifulMoments
    FruNyfiken skrev 2016-08-19 18:52:34 följande:

Vi, tillsammans med dottern, valde att inte vaccinera.

Dels för att det rapporterats en hel del biverkningar i andra länder och dels för att det då inte fanns någon svensk forskning om långtidsbiverkningar. Dessutom fick vi höra att många som vaccinerat sig i andra länder struntar i att ta cellprover eftersom de tror att de är immun mot allt, vilket de inte är.

Vi har två döttrar till och när de kommer upp i samma ålder får vi diskutera och kolla forskning igen innan vi fattar beslut.

Att andra struntar i cellprov gör ju inte att man själv måste göra det. Jag går på cellprov ändå.
    My life, My choice!
  • FruNyfiken
    BeautifulMoments skrev 2016-08-19 18:57:44 följande:
    Att andra struntar i cellprov gör ju inte att man själv måste göra det. Jag går på cellprov ändå.
    My life, My choice!
    Ja, du ja.
    Men det sågs som ett problem att de som vaccinerades inte förstod att regelbundna cellprover är nödvändigt trots vaccination.
    Och om man går på regelbundna cellprover, hinner inte cellförändringar övergå till cancer utan behandlas innan cancer utvecklas.
  • BeautifulMoments
    FruNyfiken skrev 2016-08-19 19:06:47 följande:

Ja, du ja.

Men det sågs som ett problem att de som vaccinerades inte förstod att regelbundna cellprover är nödvändigt trots vaccination.

Och om man går på regelbundna cellprover, hinner inte cellförändringar övergå till cancer utan behandlas innan cancer utvecklas.

Jag förstår bara inte hur det kan va ett argument att inte vaccinera.
    My life, My choice!
Svar på tråden HPV vaccination?