HPV vaccination?
Jag tog det själv (25 år gammal) och kommer ge det till mina flickor när de blir äldre.
Håller med om att svininfluensavaccinet och HPV vaccinet inte kan jämföras. Svininfluensavaccinet fick inte mina barn.
Jag tog det själv (25 år gammal) och kommer ge det till mina flickor när de blir äldre.
Håller med om att svininfluensavaccinet och HPV vaccinet inte kan jämföras. Svininfluensavaccinet fick inte mina barn.
Vi, tillsammans med dottern, valde att inte vaccinera.
Dels för att det rapporterats en hel del biverkningar i andra länder och dels för att det då inte fanns någon svensk forskning om långtidsbiverkningar. Dessutom fick vi höra att många som vaccinerat sig i andra länder struntar i att ta cellprover eftersom de tror att de är immun mot allt, vilket de inte är.
Vi har två döttrar till och när de kommer upp i samma ålder får vi diskutera och kolla forskning igen innan vi fattar beslut.
Ja, du ja.
Men det sågs som ett problem att de som vaccinerades inte förstod att regelbundna cellprover är nödvändigt trots vaccination.
Och om man går på regelbundna cellprover, hinner inte cellförändringar övergå till cancer utan behandlas innan cancer utvecklas.
Nej, därför att du tyckte att vaccin var rätt för dig. Vi gjorde en annan bedömning. Varför är det så svårt att respektera?
Ja, precis! Det är ett diskussionsforum och då borde du kunna respektera att inte alla tycker som du. Eller?
Så vad, efter min förklaring, är det du inte förstår?