• tobbe01

Hooverboards till barn

Här i stan är de rätt ovanliga men några har jag sett och jag kan inte begripa tjusningen! Har inte sett ngn tokåka nerför en backe med livet som insats än men det kommer väl med tiden.

• tobbe01
    Orkide skrev 2016-08-22 06:29:06 följande:
    Därför att jag ser dessa ungar utan skydd och tänker "hur tänker dessa föräldrar". Det som som även stör mig är att de inte ha några hälsofördelar. Men jag börjar avrunda min del i tråden. I agree to disagree eller hur
    brukar man säga.
    Ursäkta att jag lägger mig i men jag tror inte föräldrarna till dessa barn bryr sig det minsta. Varje engagerad förälder ser till att barnet har hjälm åtminstone! (om man nu öht köper en livsfarlig leksak till sitt barn) OT men jag har blivit omkörd på den mkt branta gångvägen in till stan av ungar på sparkcykel i hastigheter som fått mig att bli skräckslagen å deras vägnar. Ingen hjälm eller ngt skydd.
  • tobbe01
    infochristina skrev 2016-08-22 13:26:51 följande:

Ujujuj. konstigt att jag lever. Jag gjorde allt det där farliga. Cyklade. åkte moped , skatebord, inlines, hoppade från höga höjder, skidor, longboard, vattenskidor, klättrade i träd, Farligt farligt men kul hade vi.. Blåmärken och en bruten arm blev det.sydde väl några gånger också. Men ni som tycker allt är farligt. fortsätt bädda in era barn i bomull

Låter som rätt ofarliga sysselsättningar om man utför dem med vett? Utgår ifrån att du hade hjälm när du cyklade och åkte moped? och gjorde allt annat med vett och förstånd! Att åka skateboard i en asfalterad nerförsbacke i full fart utan hjälm eller skydd T EX är ju rätt korkat och den förälder som motsätter sig det tycker inte jag är en "bomullsförälder" utan en sund dylik.
  • tobbe01
    infochristina skrev 2016-08-23 08:41:28 följande:
    Hade hjälm, ingen på 60och 70 talet hade hjälm , inte ens på moped

Jag tycker det är tur att man har det idag i alla fall. Om inte annat för att trafiken är betydligt tätare och snabbare än den var på 70-talet.

• tobbe01
    infochristina skrev 2016-08-23 14:56:11 följande:
    Håller med om att det är bra med hjälm. Trafiken är tätare nu men å andra sidan finns det gått om gång och cykelbanor nu , Det fanns det inga i min ungdom utan då var vi ute i trafiken bland lastbilar och bilar. Ta sig en sväng på en hoverboard på en cykelbana är nog relativt riskfritt, Vad jag har läst mig till går de högst 20 kmi timmen
    Ja vem vet? Jag skulle tvinga min unge att ha hjälm i alla fall. OM jag nu var så korkad så jag föll till föga och köpte denna fullständigt menlösa leksak.
Svar på tråden Hooverboards till barn